Zbrusu nové Volvo S80 je tady! Nejluxusnější třída automobilky je oproti svému předchůdci opět o krok dále.
S80 se svým evolučním designem a novými materiály reprezentuje nepřetržitý vývoj automobilky. Vrcholovým modelem je V8 AWD s pohonem všech kol a aktivním podvozkem Four-C, stabilizace a kontrola trakce je standartně u všech modelů, stejně jako adaptivní tempovat s výstražným zařízením pře kolizí a brzdící podporou. Ve výbavě nechybí například aktivní Bi-xenony s natáčením světelného paprsku dle směru jízdy. Další inovací prošel dálkový informátor PPC s kontrolou úrovně zabezpečení s tepovým senzorem uvnitř auta, který varuje řidiče jestli se do vozidla někdo dostal nebo na dálku aktivuje alarm.
Všechny nové S80 jsou samozřejmě vybaveny Volvovým premiérovým zvukovým systémem s digitálním zesilovačem Alpine, dolby Pro logic II a reproduktory od Dynaudio.
Mezi motory nechybí 2,5 turbo diesel s 200 koňmi a 400 N.m. kroutícího momentu, dalším agregátem je již zmíněný V8 s 315 koňmi a 440 N.m. Asi největší proměnou prošel vysoce výkonný šestiválcový řadový agregát vyznačující se pokročilým sacím systémem, který přispívá jak vyššímu výkonu, tak lepší výhřevností paliva. Dalším inovačním řešením je pozoruhodně kompaktní rozměry motoru, pouhých 625mm na délku (o 3mm delší než slabší pětiválec), díky němu může být uložen napříč prostorem motoru, tím zvyšuje bezpečnost při čelním nárazu. Hliníkový motor se systémem CVT (proměnlivé časovaní vačky) má zvýšený objem na 3,2 litru oproti předchozímu 2,9. Jeho síla byla vylepšena na 175kw (238k) a kroutící moment na 320 N.m. což představuje zvýšení o 31kw a 40 N.m. Motor je spjat s 6-ti stupňovou automatickou převodovkou.
Hlavním trhem nového modelu je USA, Německo, Španělsko , Švédsko a Čína.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.