Zbrusu nové Volvo S80 je tady! Nejluxusnější třída automobilky je oproti svému předchůdci opět o krok dále.
S80 se svým evolučním designem a novými materiály reprezentuje nepřetržitý vývoj automobilky. Vrcholovým modelem je V8 AWD s pohonem všech kol a aktivním podvozkem Four-C, stabilizace a kontrola trakce je standartně u všech modelů, stejně jako adaptivní tempovat s výstražným zařízením pře kolizí a brzdící podporou. Ve výbavě nechybí například aktivní Bi-xenony s natáčením světelného paprsku dle směru jízdy. Další inovací prošel dálkový informátor PPC s kontrolou úrovně zabezpečení s tepovým senzorem uvnitř auta, který varuje řidiče jestli se do vozidla někdo dostal nebo na dálku aktivuje alarm.
Všechny nové S80 jsou samozřejmě vybaveny Volvovým premiérovým zvukovým systémem s digitálním zesilovačem Alpine, dolby Pro logic II a reproduktory od Dynaudio.
Mezi motory nechybí 2,5 turbo diesel s 200 koňmi a 400 N.m. kroutícího momentu, dalším agregátem je již zmíněný V8 s 315 koňmi a 440 N.m. Asi největší proměnou prošel vysoce výkonný šestiválcový řadový agregát vyznačující se pokročilým sacím systémem, který přispívá jak vyššímu výkonu, tak lepší výhřevností paliva. Dalším inovačním řešením je pozoruhodně kompaktní rozměry motoru, pouhých 625mm na délku (o 3mm delší než slabší pětiválec), díky němu může být uložen napříč prostorem motoru, tím zvyšuje bezpečnost při čelním nárazu. Hliníkový motor se systémem CVT (proměnlivé časovaní vačky) má zvýšený objem na 3,2 litru oproti předchozímu 2,9. Jeho síla byla vylepšena na 175kw (238k) a kroutící moment na 320 N.m. což představuje zvýšení o 31kw a 40 N.m. Motor je spjat s 6-ti stupňovou automatickou převodovkou.
Hlavním trhem nového modelu je USA, Německo, Španělsko , Švédsko a Čína.
zdroj: Volvo
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?