Zbrusu nové Volvo S80 je tady! Nejluxusnější třída automobilky je oproti svému předchůdci opět o krok dále.
S80 se svým evolučním designem a novými materiály reprezentuje nepřetržitý vývoj automobilky. Vrcholovým modelem je V8 AWD s pohonem všech kol a aktivním podvozkem Four-C, stabilizace a kontrola trakce je standartně u všech modelů, stejně jako adaptivní tempovat s výstražným zařízením pře kolizí a brzdící podporou. Ve výbavě nechybí například aktivní Bi-xenony s natáčením světelného paprsku dle směru jízdy. Další inovací prošel dálkový informátor PPC s kontrolou úrovně zabezpečení s tepovým senzorem uvnitř auta, který varuje řidiče jestli se do vozidla někdo dostal nebo na dálku aktivuje alarm.
Všechny nové S80 jsou samozřejmě vybaveny Volvovým premiérovým zvukovým systémem s digitálním zesilovačem Alpine, dolby Pro logic II a reproduktory od Dynaudio.
Mezi motory nechybí 2,5 turbo diesel s 200 koňmi a 400 N.m. kroutícího momentu, dalším agregátem je již zmíněný V8 s 315 koňmi a 440 N.m. Asi největší proměnou prošel vysoce výkonný šestiválcový řadový agregát vyznačující se pokročilým sacím systémem, který přispívá jak vyššímu výkonu, tak lepší výhřevností paliva. Dalším inovačním řešením je pozoruhodně kompaktní rozměry motoru, pouhých 625mm na délku (o 3mm delší než slabší pětiválec), díky němu může být uložen napříč prostorem motoru, tím zvyšuje bezpečnost při čelním nárazu. Hliníkový motor se systémem CVT (proměnlivé časovaní vačky) má zvýšený objem na 3,2 litru oproti předchozímu 2,9. Jeho síla byla vylepšena na 175kw (238k) a kroutící moment na 320 N.m. což představuje zvýšení o 31kw a 40 N.m. Motor je spjat s 6-ti stupňovou automatickou převodovkou.
Hlavním trhem nového modelu je USA, Německo, Španělsko , Švédsko a Čína.
zdroj: Volvo
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?