Renault s Nissanem se řadí mezi čtyři největší globální výrobce automobilů s počtem 6,1 milionu prodaných vozidel v roce 2005.
Obě společnosti prodaly v roce 2005 kombinovaně 6.129.254 kusů, což znamená nárůst o 6,0 % oproti předchozímu roku. Poměr je ve prospěch Nissanu s počtem 3.597.748 prodaných vozidel, zatímco Renault s 2.531.506 vozidly. Spojenectví přineslo i celkový nárůst v globálním měřítku a to na 9,8 % (4,4% pro Renault a 5,74% pro Nissan), to zaručuje pozici mezi světově nejlepšími čtyřmi výrobci automobilů.
Samostatný Renault prodal 2.248.756 kusů zbytek tvořil Renault samsung se 119.027 kusů a Dacia s nárůstem o 70,7 % na 164.406 kusů. Skupina Nissan si polepšila o 9,2 % na 3.448.637 vozidel pro značku Nissan a 149.111 vozidel pro značku Infinity
Každá společnost vypustila nové modely založené na klasické „B“ platformě, Clio III od Renaultu a model Sylphy od Nissanu a Serena na platformě typu „C“, kterou sdílí s Renaultovým Meganem. Dalším úspěchem je nový motor 2,0 v benzínu i naftě a také 1,5 litrový diesel.
zdroj: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.