Renault s Nissanem se řadí mezi čtyři největší globální výrobce automobilů s počtem 6,1 milionu prodaných vozidel v roce 2005.
Obě společnosti prodaly v roce 2005 kombinovaně 6.129.254 kusů, což znamená nárůst o 6,0 % oproti předchozímu roku. Poměr je ve prospěch Nissanu s počtem 3.597.748 prodaných vozidel, zatímco Renault s 2.531.506 vozidly. Spojenectví přineslo i celkový nárůst v globálním měřítku a to na 9,8 % (4,4% pro Renault a 5,74% pro Nissan), to zaručuje pozici mezi světově nejlepšími čtyřmi výrobci automobilů.
Samostatný Renault prodal 2.248.756 kusů zbytek tvořil Renault samsung se 119.027 kusů a Dacia s nárůstem o 70,7 % na 164.406 kusů. Skupina Nissan si polepšila o 9,2 % na 3.448.637 vozidel pro značku Nissan a 149.111 vozidel pro značku Infinity
Každá společnost vypustila nové modely založené na klasické „B“ platformě, Clio III od Renaultu a model Sylphy od Nissanu a Serena na platformě typu „C“, kterou sdílí s Renaultovým Meganem. Dalším úspěchem je nový motor 2,0 v benzínu i naftě a také 1,5 litrový diesel.
zdroj: Renault
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.