Jsou vozy, o kterých bychom řekli, že se nestanou objekty tuningu. Ale přesto se najdou úpraváři, kteří si takové vozy vyberou a vetknou jim ještě větší výkon. To je případ Ferrari 612 Scaglietti.
Sériově je tento čtyřmístný vůz vybaven motorem V12 o objemu 5,7 litru. Poskytuje výkon 540 koní při 7 250 otáčkách a již při 5 250 otáčkách je k dispozici maximální točivý moment 588 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za 4,2 sekundy a maximální rychlost je za hranicí 300 km/h, přesně 320 km/h. Takto koncipovaný supersport vyjíždí z továrny na 18 palcových kolech vpředu a 19 palcových vzadu.
Několik koní navíc pod kapotou italského vozu dokázal zapřáhnout tuner Novitec Rosso. Tohoto výkonnostního zlepšení bylo docíleno pomocí změněné elektroniky motoru a nového výfukového potrubí z ušlechtilé oceli. Po zásahu Novitecu je k dispozici při stejných otáčkách 555 koňských sil a působení maximálního točivého momentu, který je bez jednoho newtonmetru rovných 600 Nm, se posunulo na 5 300 otáček. Nedotčeno úpravou zůstalo zrychlení a maximální rychlost, aerodynamické díly zůstaly také stejné, jen pár drobností se změnilo - zadní světla a blinkry dostaly černá skla, zadní 19 palcová kola putovaly dopředu a zadní náprava dostala 20 palcová.
Foto: Novitec Rosso
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.