Evropskou premiéru zažijí obě varianty nového Jaguaru XK - Coupé i Cabrio na ženevském autosalonu. Od konce března 2006 by již měly být k dostání u prodejců.
Obě varianty jsou poháněny motorem 4,2 l V8, který produkuje výkon 298 koní. Šestistupňová automatická převodovka je kombinována se sekvenčním řazením a stupně lze měnit i na volantu. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne tato šelma pod 6 vteřin. K novinkám v této řadě patří lehká skořepina z hliníku, nový brzdový systém, aktivní natáčecí světlomety do zatáček a nejmladší vývojový stupeň adaptivní regulace podvozku. Jaguar XK je také vybaven systémem na ochranu chodců PDBS (Pedestrian Deployable Bonnet System).
V interiéru jsou sériově kožená sedadla s třístupňovým vyhříváním, automatická klimatizace, sedmipalcová barevná dotyková obrazovka s ovládáním DVD navigačního systému, MP3 audio systému s měničem na 6 CD a Bluetooth rozhraní. Dále je vůz vybaven bixenony, 18 palcovými koly, elektonickou parkovací brzdou a parkovacími čidly vzadu.
Cena Jaguaru XK Coupé bude 81.500 Euro a varianty Cabrio 89.500 Euro. U nás můžeme očekávat ceny 2,4 milionu u Coupé a Cabrio budeme moci pořídít za 2,6 milionu Kč.
Foto: Ford Motor Company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.