Evropskou premiéru zažijí obě varianty nového Jaguaru XK - Coupé i Cabrio na ženevském autosalonu. Od konce března 2006 by již měly být k dostání u prodejců.
Obě varianty jsou poháněny motorem 4,2 l V8, který produkuje výkon 298 koní. Šestistupňová automatická převodovka je kombinována se sekvenčním řazením a stupně lze měnit i na volantu. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne tato šelma pod 6 vteřin. K novinkám v této řadě patří lehká skořepina z hliníku, nový brzdový systém, aktivní natáčecí světlomety do zatáček a nejmladší vývojový stupeň adaptivní regulace podvozku. Jaguar XK je také vybaven systémem na ochranu chodců PDBS (Pedestrian Deployable Bonnet System).
V interiéru jsou sériově kožená sedadla s třístupňovým vyhříváním, automatická klimatizace, sedmipalcová barevná dotyková obrazovka s ovládáním DVD navigačního systému, MP3 audio systému s měničem na 6 CD a Bluetooth rozhraní. Dále je vůz vybaven bixenony, 18 palcovými koly, elektonickou parkovací brzdou a parkovacími čidly vzadu.
Cena Jaguaru XK Coupé bude 81.500 Euro a varianty Cabrio 89.500 Euro. U nás můžeme očekávat ceny 2,4 milionu u Coupé a Cabrio budeme moci pořídít za 2,6 milionu Kč.
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.