Německý tuner Startech se odhodlal k úpravě Grand Cherokee, především dieselové varianty 3.0 CRD a vdechl tomutu modelu více síly.
S nově vyvinutým kitem poskytuje vznětový třílitrový motor V6 262 koní místo sériových 218. Paralelně vzrostl i maximální točivý moment ze sériových 510 na 580 Nm a působí mezi 1 600 a 2 800 otáčkami. Tento kit může být podle výrobce naistalován do 30 minut v každém autorizovaném servisu Chrysler. 44 koní navíc je k mání za 1 590 Euro (47 000 Kč). Po této úpravě bude Jeep ještě živější. Čas sprintu z nuly na 100 km/h se zkrátí z 9,2 sekundy u sériového vozu na 8,5, maximální rychlost stoupne z 200 na 210 km/h. Dále nabízí Startech filtr pevných částic. Podvozek je speciálně upraven pro užití nízkoprofilových pneumatik, která jsou obuta na 20 palcových kolech, Grand Cherokee leží asi o 30 milimetrů níže. Díky snížení těžiště je optimalizováno držení v zatáčkách.
Obličej tohoto offroadu je tvořen novým předním nárazníkem. Speciálně vytvarovaný zadní nárazník má dva výřezy pro chromované oválné koncovky sportovního výfukového potrubí. Tento kompletní výfukový systém vyrobený z ušlechtilé oceli je k dostání pro všechny varianty motorů Grand Cherokee. Boční prahy jsou vybaveny LED diodovými světly.
Foto: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.