Historie otevřeného Saabu sahá až do roku 1983, kdy na frankfurtském autosalonu byla představena studie na bázi modelu 900.
Všechny modely měly sériově elektrickou skládací střechu, vyhřivané zadní sklo a kožené sedačky, což tenkrát u konkurence nebylo obvyklé. V lednu 1986 byl doručen první exemplář Saabu 900 Convertible zákazníkovi do Ameriky. Většinu z 400 vozů prvního vydání určených především pro USA měli zákazníci dříve, než vůbec do zámoří přijeli. Zájem byl tak velký, že poptávka mnohonásobně převyšovala výrobní kapacity. Na základě tohoto zájmu se musela zvětšit továrna a během dvanácti měsíců vznikla docela četná čekací listina na tento model.
Saab 900 Convertible byl uveden na trh se 175 koňovým dvoulitrovým turbo motorem, který byl v roce 1990 vystřídán levnějším motorem s přímým vstřikováním paliva a výkonem 128 koní. Turbo motory s nepatrnými přeplňovacími tlaky, několik variant výbavy a vrcholový model Aero brzy rozšířily modelovou paletu. Představení žlutého laku v roce 1992 vzbudilo ještě více pozornosti.
Druhá generace otevřené "devítistovky" přišla na trh na podzim roku 1994. Designéři na ní změnili zadní část a technici umožnili hydraulické skládací střeše se schovat pod poklop v zavazadlovém prostoru. Aktuální třetí generace jezdí od roku 2003 a má trošku pozměněný název - 9-3 Convertible. Má sportovně laděný podvozek, další vylepšení čítají plně automatickou skládací střechu a bezpečnostní pásy integrované v sedadlech. Nejen to však slouži k bezpečnosti. V roce 2004 dosáhl Saab 9-3 Convertible v crashtestu EuroNCAP pěti hvězdiček. Od roku 1986 bylo vyrobeno více než 240 000 kusů těchto otevřených švédských vozů.
Foto: General Motors
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?