Historie otevřeného Saabu sahá až do roku 1983, kdy na frankfurtském autosalonu byla představena studie na bázi modelu 900.
Všechny modely měly sériově elektrickou skládací střechu, vyhřivané zadní sklo a kožené sedačky, což tenkrát u konkurence nebylo obvyklé. V lednu 1986 byl doručen první exemplář Saabu 900 Convertible zákazníkovi do Ameriky. Většinu z 400 vozů prvního vydání určených především pro USA měli zákazníci dříve, než vůbec do zámoří přijeli. Zájem byl tak velký, že poptávka mnohonásobně převyšovala výrobní kapacity. Na základě tohoto zájmu se musela zvětšit továrna a během dvanácti měsíců vznikla docela četná čekací listina na tento model.
Saab 900 Convertible byl uveden na trh se 175 koňovým dvoulitrovým turbo motorem, který byl v roce 1990 vystřídán levnějším motorem s přímým vstřikováním paliva a výkonem 128 koní. Turbo motory s nepatrnými přeplňovacími tlaky, několik variant výbavy a vrcholový model Aero brzy rozšířily modelovou paletu. Představení žlutého laku v roce 1992 vzbudilo ještě více pozornosti.
Druhá generace otevřené "devítistovky" přišla na trh na podzim roku 1994. Designéři na ní změnili zadní část a technici umožnili hydraulické skládací střeše se schovat pod poklop v zavazadlovém prostoru. Aktuální třetí generace jezdí od roku 2003 a má trošku pozměněný název - 9-3 Convertible. Má sportovně laděný podvozek, další vylepšení čítají plně automatickou skládací střechu a bezpečnostní pásy integrované v sedadlech. Nejen to však slouži k bezpečnosti. V roce 2004 dosáhl Saab 9-3 Convertible v crashtestu EuroNCAP pěti hvězdiček. Od roku 1986 bylo vyrobeno více než 240 000 kusů těchto otevřených švédských vozů.
Foto: General Motors
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.