Mazda RX-8 Hydrogen s Wankelovým rotačním motorem byla opět podpůrným vozidlem pro mužský Marathon v Japonské Hiroshimě.
Jako doprovodné vozidlo pro štafetový marathon konaný v Hiroshimě se opět stala mazda RX-8 Hydrogen, ta se svým vodíkovým pohonem dokazuje použitelnost v každodenním provozu a zároveň šetří životní prostředí.
Dvojí palivová soustava, která pouhým přepnutím tlačítka změní z benzínového pohonu na vodíkový je prvním vozidlem mazdy použitým na veřejných cestách. Mazda RX-8 Hydrogen má dvojí nádrž, jak pro vodík, tak pro benzín. Rotační motor je skvělou kombinací s vodíkem a nabízí maximální ohled k životnímu prostředí, výfukové emise oxidu uhličitého jsou nulové. Přitom jízdní pocity jsou stejné jako u klasického spalovacího motoru.
Mazda získala schválení od japonského ministerstva na testovací jízdy a pro urychlení celého projektu již v roce 2004. Motorové díly a výrobní zařízení již existují v mazdově inventáři a tento inovační systém je připraven k sériové výrobě s vysokou spolehlivostí a za relativně nízkou cenu.
zdroj: mazda motor
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.