Mazda RX-8 Hydrogen s Wankelovým rotačním motorem byla opět podpůrným vozidlem pro mužský Marathon v Japonské Hiroshimě.
Jako doprovodné vozidlo pro štafetový marathon konaný v Hiroshimě se opět stala mazda RX-8 Hydrogen, ta se svým vodíkovým pohonem dokazuje použitelnost v každodenním provozu a zároveň šetří životní prostředí.
Dvojí palivová soustava, která pouhým přepnutím tlačítka změní z benzínového pohonu na vodíkový je prvním vozidlem mazdy použitým na veřejných cestách. Mazda RX-8 Hydrogen má dvojí nádrž, jak pro vodík, tak pro benzín. Rotační motor je skvělou kombinací s vodíkem a nabízí maximální ohled k životnímu prostředí, výfukové emise oxidu uhličitého jsou nulové. Přitom jízdní pocity jsou stejné jako u klasického spalovacího motoru.
Mazda získala schválení od japonského ministerstva na testovací jízdy a pro urychlení celého projektu již v roce 2004. Motorové díly a výrobní zařízení již existují v mazdově inventáři a tento inovační systém je připraven k sériové výrobě s vysokou spolehlivostí a za relativně nízkou cenu.
zdroj: mazda motor
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.