Jako doprovodné vozidlo pro štafetový marathon konaný v Hiroshimě se opět stala mazda RX-8 Hydrogen, ta se svým vodíkovým pohonem dokazuje použitelnost v každodenním provozu a zároveň šetří životní prostředí.
Dvojí palivová soustava, která pouhým přepnutím tlačítka změní z benzínového pohonu na vodíkový je prvním vozidlem mazdy použitým na veřejných cestách. Mazda RX-8 Hydrogen má dvojí nádrž, jak pro vodík, tak pro benzín. Rotační motor je skvělou kombinací s vodíkem a nabízí maximální ohled k životnímu prostředí, výfukové emise oxidu uhličitého jsou nulové. Přitom jízdní pocity jsou stejné jako u klasického spalovacího motoru.
Mazda získala schválení od japonského ministerstva na testovací jízdy a pro urychlení celého projektu již v roce 2004. Motorové díly a výrobní zařízení již existují v mazdově inventáři a tento inovační systém je připraven k sériové výrobě s vysokou spolehlivostí a za relativně nízkou cenu.
zdroj: mazda motor