Někteří řidiči považují stále cabriolet s dieselovým motorem za "ošklivost". Ale užívat si čerstvý vzduch v kombinaci s hlučným a zapáchajícím vznětovým motorem by asi nešlo.
Přece mnoho moderních dieselových agregátů spaluje mnohem čistěji a jsou tišší než dříve. A kromě toho nabízejí senzační tah již od nízkých otáček a jsou hospodárnější než benzínové varianty. To nahrává několika cabrioletům. Není divu, že již několik výrobců nabízí cabria s dieselovými motory. Teď nově také Saab. Ze Švédska přijíždí do roku 2006 model 9-3 ve verzi Cabrio poprvé s dieselovým motorem 1,9 TiD.
Čtyřválcový vznětový agregát s turbem produkuje výkon 150 koní při 4 000 otáčkách a točivý moment 320 Nm působí od 2 000 do 2 750 otáček. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou zvládne přes 1,7 tuny vážící otevřená verze Saabu sprint na 100 km/h za 10,4 sekundy, maximální rychlost leží někde okolo 200 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 6,3 litru na 100 km. S automatickou převodovkou je Saab 9-3 trošku pomalejší. Z místa dosáhne 100 km/h za 11,8 vteřiny, maximální rychlost je dosažena při 195 km/h a průměrná spotřeba poskočí na 7,4 l/100 km. Díky filtru výfukových sazí splňují oba modely limity Euro 4.
Foto: General Motors
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?