Někteří řidiči považují stále cabriolet s dieselovým motorem za "ošklivost". Ale užívat si čerstvý vzduch v kombinaci s hlučným a zapáchajícím vznětovým motorem by asi nešlo.
Přece mnoho moderních dieselových agregátů spaluje mnohem čistěji a jsou tišší než dříve. A kromě toho nabízejí senzační tah již od nízkých otáček a jsou hospodárnější než benzínové varianty. To nahrává několika cabrioletům. Není divu, že již několik výrobců nabízí cabria s dieselovými motory. Teď nově také Saab. Ze Švédska přijíždí do roku 2006 model 9-3 ve verzi Cabrio poprvé s dieselovým motorem 1,9 TiD.
Čtyřválcový vznětový agregát s turbem produkuje výkon 150 koní při 4 000 otáčkách a točivý moment 320 Nm působí od 2 000 do 2 750 otáček. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou zvládne přes 1,7 tuny vážící otevřená verze Saabu sprint na 100 km/h za 10,4 sekundy, maximální rychlost leží někde okolo 200 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 6,3 litru na 100 km. S automatickou převodovkou je Saab 9-3 trošku pomalejší. Z místa dosáhne 100 km/h za 11,8 vteřiny, maximální rychlost je dosažena při 195 km/h a průměrná spotřeba poskočí na 7,4 l/100 km. Díky filtru výfukových sazí splňují oba modely limity Euro 4.
Foto: General Motors
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?