Někteří řidiči považují stále cabriolet s dieselovým motorem za "ošklivost". Ale užívat si čerstvý vzduch v kombinaci s hlučným a zapáchajícím vznětovým motorem by asi nešlo.
Přece mnoho moderních dieselových agregátů spaluje mnohem čistěji a jsou tišší než dříve. A kromě toho nabízejí senzační tah již od nízkých otáček a jsou hospodárnější než benzínové varianty. To nahrává několika cabrioletům. Není divu, že již několik výrobců nabízí cabria s dieselovými motory. Teď nově také Saab. Ze Švédska přijíždí do roku 2006 model 9-3 ve verzi Cabrio poprvé s dieselovým motorem 1,9 TiD.
Čtyřválcový vznětový agregát s turbem produkuje výkon 150 koní při 4 000 otáčkách a točivý moment 320 Nm působí od 2 000 do 2 750 otáček. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou zvládne přes 1,7 tuny vážící otevřená verze Saabu sprint na 100 km/h za 10,4 sekundy, maximální rychlost leží někde okolo 200 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 6,3 litru na 100 km. S automatickou převodovkou je Saab 9-3 trošku pomalejší. Z místa dosáhne 100 km/h za 11,8 vteřiny, maximální rychlost je dosažena při 195 km/h a průměrná spotřeba poskočí na 7,4 l/100 km. Díky filtru výfukových sazí splňují oba modely limity Euro 4.
Foto: General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.