Někteří řidiči považují stále cabriolet s dieselovým motorem za "ošklivost". Ale užívat si čerstvý vzduch v kombinaci s hlučným a zapáchajícím vznětovým motorem by asi nešlo.
Přece mnoho moderních dieselových agregátů spaluje mnohem čistěji a jsou tišší než dříve. A kromě toho nabízejí senzační tah již od nízkých otáček a jsou hospodárnější než benzínové varianty. To nahrává několika cabrioletům. Není divu, že již několik výrobců nabízí cabria s dieselovými motory. Teď nově také Saab. Ze Švédska přijíždí do roku 2006 model 9-3 ve verzi Cabrio poprvé s dieselovým motorem 1,9 TiD.
Čtyřválcový vznětový agregát s turbem produkuje výkon 150 koní při 4 000 otáčkách a točivý moment 320 Nm působí od 2 000 do 2 750 otáček. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou zvládne přes 1,7 tuny vážící otevřená verze Saabu sprint na 100 km/h za 10,4 sekundy, maximální rychlost leží někde okolo 200 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 6,3 litru na 100 km. S automatickou převodovkou je Saab 9-3 trošku pomalejší. Z místa dosáhne 100 km/h za 11,8 vteřiny, maximální rychlost je dosažena při 195 km/h a průměrná spotřeba poskočí na 7,4 l/100 km. Díky filtru výfukových sazí splňují oba modely limity Euro 4.
Foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.