Symbol „M“ pro vozidla Bmw je synonymem pro vysoce sportovní vůz, které se jen těžko vylepšuje, pokud se ovšem tento model nezastaví u známého německého úpravce AC Schnitzer.
Dokonalost se skrývá v detailu. AC Schnitzer připravil sportovní balíček pro kupé Bmw M6 a inženýři si nechali opravdu záležet, postavili jak závodní, tak luxusní vozidlo v jednom! První úpravou prošel motor, ten je v sérii totožný s modelem M5. Na deseti-válcovém agregátu s obsahem pěti litrů a silou 507 koní není co vylepšovat, proto úpravce pozměnil výfukové potrubí a dosáhl plynulejšího průběhu výkonu se sytým sportovním zvukem.
Dalším krokem bylo zlepšit jízdní vlastnosti, to se povedlo díky nově přizpůsobeným pružinám, které snižují těžiště auta o celých 25mm a upravenému přednímu spoileru pro vyšší přítlak ve vysokých rychlostech a v zatáčkách, rovněž se zlepšila stabilita při rychlé změně zátěže. Mezi aerodynamické prvky patří také zadní spoiler na víku kufru a modifikovaný zadní nárazník.
Opravdovou lahůdkou jsou kola, ty úpravce nabízí hned v několika variantách a velikostech, začínaje s jednodílnými o velikosti 19 palců a šířce 8,5“, přes závodní dvoudílné 20-ti palcové až po 21 palců. Pneumatiky dosahují šířky 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Zajímavostí u těchto luxusních kol je jejich hmotnost, ta dosahuje vpředu pouhých 10 kg a vzadu 10,8 kg!
AC Schnitzer se také podepsal v interiéru, zde nyní nalezneme mnoho titanových doplňků, tří-ramenný volant s airbagem nebo hliníkové pedály či ruční brzda.
zdroj: AC Schnitzer
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.