Nyní, krátce po skončení detroitského autosalonu, kde bylo BMW Z4 Coupé vystaveno ještě jako studie, uveřejnilo BMW fotky sériové Z4 Coupé, technické detaily a ceny.
V březnu 2006 oslaví na ženevském autosalonu Z4 Coupé a jeho silnější a sportovnější kolega Z4 M Coupé světovou premiéru, na trh by měl přijít v červnu 2006.
Z4 Coupé bez označení vyjede do světa s řadovým šestiválcem 3,0si s výkonem 265 koní. Tento motor známý z modelu 130i se stará o sportovní výkony a díky točivému momentu 315 Nm, který konstantně působí od 2 500 do 4 000 otáček, zvládne toto Coupé sprint z 0 na 100 km/h za 5,7 vteřin. Tradičně je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h. Díky dobrým jízdním vlastnostem a váze 1,4 tuny je průměrná spotřeba paliva 8,6 l/100 km. Vedle výborných jízdních výkonů slibuje BMW také výrazný zvuk motoru. Převodovka může být šestistupňová manuální nebo sportovní automat, kde se volí rychlostní stupně páčkami za volantem. O aktivní bezpečnost se stará malá armáda elekronických regulátorů a pomocníků. Vedle dynamické kontroly stabilizace DSC najdeme ve voze regulátor prokluzu ASC, brzdové systémy CBC a DBC. Nadstandardní výbava zahrnuje bixenony, vysoce kvalitní Audiosystém nebo DVD navigaci s velkým barevným displejem.
Ještě více dynamiky však nabízí varianta s označením M. Přední nárazník se třemi otvory pro vstup vzduchu, dvě ostře vytvarované podélné linie a zadní nárazník se čtyřmi koncovkami výfuku jsou rozdíly oproti klasickému Z4 Coupé. Exklusivní 18 palcová kola podtrhují sportovní nádech vozu. Pod dlouhou kapotou pracuje vysokootáčkový motor známý z modelu M3 - 3,2 l R6. Nejvyššího výkonu 343 koní dosahuje při 7 900 otáčkách, ale již při 2 000 otáčkách je k dispozici 80% maximálního točivého momentu jehož hodnota je 365 Nm. Díky tomu pokoří tento 1,5 tunový vůz 100 km/h hladce do 5 sekund. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje okolo 12,1 litru. V interiéru najdeme sportovní M sedadla a sportovní M volant. Také tachometr, otáčkoměr a hlavice řadící páky jsou v M provedení. Základní výbava je obsáhlejší než u slabšího kolegy, obsahuje bixenonové světlomety, automatickou klimatizaci, rádio s CD, palubní počítač, sportovní sedadla v kůži, multifunkční volant a kontrolu tlaku v pneumatikách.
Cena základního modelu Z4 Coupé bude 38 900 Euro (1.130.000 Kč), sportovní verze Z4 M Coupé bude k dostání za 55 900 Euro (1.630.000 Kč).
Foto: BMW Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.