Nyní, krátce po skončení detroitského autosalonu, kde bylo BMW Z4 Coupé vystaveno ještě jako studie, uveřejnilo BMW fotky sériové Z4 Coupé, technické detaily a ceny.
V březnu 2006 oslaví na ženevském autosalonu Z4 Coupé a jeho silnější a sportovnější kolega Z4 M Coupé světovou premiéru, na trh by měl přijít v červnu 2006.
Z4 Coupé bez označení vyjede do světa s řadovým šestiválcem 3,0si s výkonem 265 koní. Tento motor známý z modelu 130i se stará o sportovní výkony a díky točivému momentu 315 Nm, který konstantně působí od 2 500 do 4 000 otáček, zvládne toto Coupé sprint z 0 na 100 km/h za 5,7 vteřin. Tradičně je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h. Díky dobrým jízdním vlastnostem a váze 1,4 tuny je průměrná spotřeba paliva 8,6 l/100 km. Vedle výborných jízdních výkonů slibuje BMW také výrazný zvuk motoru. Převodovka může být šestistupňová manuální nebo sportovní automat, kde se volí rychlostní stupně páčkami za volantem. O aktivní bezpečnost se stará malá armáda elekronických regulátorů a pomocníků. Vedle dynamické kontroly stabilizace DSC najdeme ve voze regulátor prokluzu ASC, brzdové systémy CBC a DBC. Nadstandardní výbava zahrnuje bixenony, vysoce kvalitní Audiosystém nebo DVD navigaci s velkým barevným displejem.
Ještě více dynamiky však nabízí varianta s označením M. Přední nárazník se třemi otvory pro vstup vzduchu, dvě ostře vytvarované podélné linie a zadní nárazník se čtyřmi koncovkami výfuku jsou rozdíly oproti klasickému Z4 Coupé. Exklusivní 18 palcová kola podtrhují sportovní nádech vozu. Pod dlouhou kapotou pracuje vysokootáčkový motor známý z modelu M3 - 3,2 l R6. Nejvyššího výkonu 343 koní dosahuje při 7 900 otáčkách, ale již při 2 000 otáčkách je k dispozici 80% maximálního točivého momentu jehož hodnota je 365 Nm. Díky tomu pokoří tento 1,5 tunový vůz 100 km/h hladce do 5 sekund. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje okolo 12,1 litru. V interiéru najdeme sportovní M sedadla a sportovní M volant. Také tachometr, otáčkoměr a hlavice řadící páky jsou v M provedení. Základní výbava je obsáhlejší než u slabšího kolegy, obsahuje bixenonové světlomety, automatickou klimatizaci, rádio s CD, palubní počítač, sportovní sedadla v kůži, multifunkční volant a kontrolu tlaku v pneumatikách.
Cena základního modelu Z4 Coupé bude 38 900 Euro (1.130.000 Kč), sportovní verze Z4 M Coupé bude k dostání za 55 900 Euro (1.630.000 Kč).
Foto: BMW Group
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.