Testovací jezdec továrního týmu BP-Ford Roman Kresta absolvoval v Monaku svou premiéru v roli ledového špiona a jeho doporučení...
pomohly Marcusi Gronholmovi k prvnímu triumfu v nejprestižnějším závodu světového šampionátu rallye.Pro devětadvacetiletého českého jezdce to byla nová role, které se však zhostil se ctí. Monako je s rychle se měnícím povrchem asi nejobtížnější soutěží pro špiony, kteří hrají hodně důležitou roli – správná volba pneumatik může vyhrát závod, naopak špatné rozhodnutí znamená obrovskou ztrátu. Kresta v průběhu soutěže spolupracoval s továrním týmem BP-Ford i privátním Stobart. „Bylo to hodně těžké, protože jsem musel brát v úvahu nejen stav tratě v době našeho průjezdu, ale také to, jak se asi budou podmínky vyvíjet během dalších čtyř hodin. Společně s techniky od BP Goodrich se braly v úvahu i kombinace erzet pro jednotlivou sadu pneumatik. Proto se třeba u Marcuse zvolily pro první tři páteční erzety jiné pneumatiky, než na jakých jel Loeb. Podle propočtů měl Marcus v prvních dvou zkouškách ztrácet, ale ve třetí by vše získal zpátky a ještě přidal něco navrch. Bohužel třetí erzeta byla nakonec zrušená,“ vypráví Kresta o nové roli. „Někdy to bylo časově hodně náročné, v neděli jsme sotva dokončili náš průjezd a už mi volali Marcus i šéf týmu Malcolm Wilson. Hodně mi pomohlo to, že nový Focus znám na vlastní kůži a před Monte Carlem jsem testoval i s Marcusem, takže jsem měl možnost poznat jeho styl. Určitě mi znalost vozu i jeho stylu pomohla při doporučení správných pneumatik. Nový Focus se chová jinak než jeho předchůdce a tomu musí odpovídat i volba pneumatik. Jsem rád, že jsem mohl přispět Fordu k triumfu, hodně mě potěšilo poděkování za odvedenou práci přímo od Markuse.“ BPA sport marketing, a.s.Foto: Ford Motor Company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.