Roman Kresta úspěšným špiónem

Roman Kresta (Ford Focus RS WRC)
Roman Kresta (Ford Focus RS WRC), foto: Ford Motor Company
ar1 24. ledna 2006 10:26
Sdílej:

Testovací jezdec továrního týmu BP-Ford Roman Kresta absolvoval v Monaku svou premiéru v roli ledového špiona a jeho doporučení...

pomohly Marcusi Gronholmovi k prvnímu triumfu v nejprestižnějším závodu světového šampionátu rallye.Pro devětadvacetiletého českého jezdce to byla nová role, které se však zhostil se ctí. Monako je s rychle se měnícím povrchem asi nejobtížnější soutěží pro špiony, kteří hrají hodně důležitou roli – správná volba pneumatik může vyhrát závod, naopak špatné rozhodnutí znamená obrovskou ztrátu. Kresta v průběhu soutěže spolupracoval s továrním týmem BP-Ford i privátním Stobart. „Bylo to hodně těžké, protože jsem musel brát v úvahu nejen stav tratě v době našeho průjezdu, ale také to, jak se asi budou podmínky vyvíjet během dalších čtyř hodin. Společně s techniky od BP Goodrich se braly v úvahu i kombinace erzet pro jednotlivou sadu pneumatik. Proto se třeba u Marcuse zvolily pro první tři páteční erzety jiné pneumatiky, než na jakých jel Loeb. Podle propočtů měl Marcus v prvních dvou zkouškách ztrácet, ale ve třetí by vše získal zpátky a ještě přidal něco navrch. Bohužel třetí erzeta byla nakonec zrušená,“ vypráví Kresta o nové roli. „Někdy to bylo časově hodně náročné, v neděli jsme sotva dokončili náš průjezd a už mi volali Marcus i šéf týmu Malcolm Wilson. Hodně mi pomohlo to, že nový Focus znám na vlastní kůži a před Monte Carlem jsem testoval i s Marcusem, takže jsem měl možnost poznat jeho styl. Určitě mi znalost vozu i jeho stylu pomohla při doporučení správných pneumatik. Nový Focus se chová jinak než jeho předchůdce a tomu musí odpovídat i volba pneumatik. Jsem rád, že jsem mohl přispět Fordu k triumfu, hodně mě potěšilo poděkování za odvedenou práci přímo od Markuse.“ BPA sport marketing, a.s.Foto: Ford Motor Company

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?