Testovací jezdec továrního týmu BP-Ford Roman Kresta absolvoval v Monaku svou premiéru v roli ledového špiona a jeho doporučení...
pomohly Marcusi Gronholmovi k prvnímu triumfu v nejprestižnějším závodu světového šampionátu rallye.Pro devětadvacetiletého českého jezdce to byla nová role, které se však zhostil se ctí. Monako je s rychle se měnícím povrchem asi nejobtížnější soutěží pro špiony, kteří hrají hodně důležitou roli – správná volba pneumatik může vyhrát závod, naopak špatné rozhodnutí znamená obrovskou ztrátu. Kresta v průběhu soutěže spolupracoval s továrním týmem BP-Ford i privátním Stobart. „Bylo to hodně těžké, protože jsem musel brát v úvahu nejen stav tratě v době našeho průjezdu, ale také to, jak se asi budou podmínky vyvíjet během dalších čtyř hodin. Společně s techniky od BP Goodrich se braly v úvahu i kombinace erzet pro jednotlivou sadu pneumatik. Proto se třeba u Marcuse zvolily pro první tři páteční erzety jiné pneumatiky, než na jakých jel Loeb. Podle propočtů měl Marcus v prvních dvou zkouškách ztrácet, ale ve třetí by vše získal zpátky a ještě přidal něco navrch. Bohužel třetí erzeta byla nakonec zrušená,“ vypráví Kresta o nové roli. „Někdy to bylo časově hodně náročné, v neděli jsme sotva dokončili náš průjezd a už mi volali Marcus i šéf týmu Malcolm Wilson. Hodně mi pomohlo to, že nový Focus znám na vlastní kůži a před Monte Carlem jsem testoval i s Marcusem, takže jsem měl možnost poznat jeho styl. Určitě mi znalost vozu i jeho stylu pomohla při doporučení správných pneumatik. Nový Focus se chová jinak než jeho předchůdce a tomu musí odpovídat i volba pneumatik. Jsem rád, že jsem mohl přispět Fordu k triumfu, hodně mě potěšilo poděkování za odvedenou práci přímo od Markuse.“ BPA sport marketing, a.s.Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.