Testovací jezdec továrního týmu BP-Ford Roman Kresta absolvoval v Monaku svou premiéru v roli ledového špiona a jeho doporučení...
pomohly Marcusi Gronholmovi k prvnímu triumfu v nejprestižnějším závodu světového šampionátu rallye.Pro devětadvacetiletého českého jezdce to byla nová role, které se však zhostil se ctí. Monako je s rychle se měnícím povrchem asi nejobtížnější soutěží pro špiony, kteří hrají hodně důležitou roli – správná volba pneumatik může vyhrát závod, naopak špatné rozhodnutí znamená obrovskou ztrátu. Kresta v průběhu soutěže spolupracoval s továrním týmem BP-Ford i privátním Stobart. „Bylo to hodně těžké, protože jsem musel brát v úvahu nejen stav tratě v době našeho průjezdu, ale také to, jak se asi budou podmínky vyvíjet během dalších čtyř hodin. Společně s techniky od BP Goodrich se braly v úvahu i kombinace erzet pro jednotlivou sadu pneumatik. Proto se třeba u Marcuse zvolily pro první tři páteční erzety jiné pneumatiky, než na jakých jel Loeb. Podle propočtů měl Marcus v prvních dvou zkouškách ztrácet, ale ve třetí by vše získal zpátky a ještě přidal něco navrch. Bohužel třetí erzeta byla nakonec zrušená,“ vypráví Kresta o nové roli. „Někdy to bylo časově hodně náročné, v neděli jsme sotva dokončili náš průjezd a už mi volali Marcus i šéf týmu Malcolm Wilson. Hodně mi pomohlo to, že nový Focus znám na vlastní kůži a před Monte Carlem jsem testoval i s Marcusem, takže jsem měl možnost poznat jeho styl. Určitě mi znalost vozu i jeho stylu pomohla při doporučení správných pneumatik. Nový Focus se chová jinak než jeho předchůdce a tomu musí odpovídat i volba pneumatik. Jsem rád, že jsem mohl přispět Fordu k triumfu, hodně mě potěšilo poděkování za odvedenou práci přímo od Markuse.“ BPA sport marketing, a.s.Foto: Ford Motor Company
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).