Šestá generace se stala nejúspěšnější v evropské historii značky Corvette. Americký sporťák byl v našich zeměpisných šířkách považován za outsidera, avšak již tomu tak není.
V roce 2005 bylo do Evropy vypuštěno přes 1000 modelů C6 s 404 koňskými silami a je docela možné, že toto číslo ještě v roce 2006 vzroste. Nynější 404 koňová varianta bude na jaře tohoto roku obohacena o modelovou řadu Z06, která se stane nejsilnější Corvettou všech dob. Tato vysoce výkonná varianta bude pod kapotou skrývat sedmilitrový osmiválcový motor, který vyprodukuje 512 koní.
Kromě toho vjíždí i normální Corvetta do roku 2006 s lehkými změnami. K těm nějvětším patří asi nový trojramenný volant o průměru 370 mm. Corvetta je vybavena elektonicky řízenou automatickou šetistupňovou převodovkou s řazením na volantu a v budoucnu by měla dostat dvoustupňové airbagy pro řidiče i spolujezdce. Pro model C6 přibyly pro rok 2006 i nové laky, a to žlutá Velocity a červená Monterey, interiér se rozšířil o titanově šedou.
Foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.