Nová tvář Ibizy podtrhuje dynamické vlastnosti tohoto vozu, interiér je atraktivnější a kvalitnější. Zákazník má na výběr z 11-ti typů motorů a 5-ti variant výbavy. Tak tohle je nová zbraň od Seatu!
V interiéru nalezneme nové materiály, upravenou palubní desku a dveřní výplně. Čalounění prošlo modernizací barev a vzhledu stejně jako volant či řadící páka. První tři úrovně výbavy kladou důraz na estetické přetvoření modelu, zatímco FR a Cupra zdůrazňuje ambice automobilky.
Přední část vozidla zdobí nový nárazník s plastovými mřížkami, vzadu potom nalezneme dvojitou koncovku výfuku nebo dvojité světlomety. Základní modely mají 15-ti palcové kola s pneumatikami 195/55, sportovní verze 16 palců a model Cupra dokonce 17 palců. Ani podvozek neunikl úpravě, ten je pro každou variantu specifický. Brzdná soustava také posílila, verze od 80 koní a více mají kotouče na zadní nápravě. Trakční kontrola TCS je standartně u modelů nad sto koní, v modelu Cupra potom stabilizační kontrolu ESP.
Výběr z motorů je opravdu rozmanitý. Benzínové agregáty začínají s obsahem 1,2 12v s 64 koňmi, následuje 1,4 16v se 75 koňmi a možností automatické převodovky, dále Seat nabízí 100 koňovou verzi 1,4 16v, na vrcholu se usadil 1,8 20v turbo a to buď se 150 nebo 180 koňmi.
Pro zákazníky upřednostňující dieselův motor je na výběr z celkem 5-ti variant, dvě 1,4 a tři 1,9 litrové agregáty. Všechny se mohou chlubit přímým vstřikováním Tdi. 1,4 má 70 nebo 80 koňských sil, 1,9 potom 100, 130 a nebo 160 koní pro model Cupra, přitom poslední dvě varianty mají 6-ti stupňovou manuální převodovku. Všechny modely splňují nejpřísnější emisní normu Euro 4.
zdroj: Seat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.