Nová tvář Ibizy podtrhuje dynamické vlastnosti tohoto vozu, interiér je atraktivnější a kvalitnější. Zákazník má na výběr z 11-ti typů motorů a 5-ti variant výbavy. Tak tohle je nová zbraň od Seatu!
V interiéru nalezneme nové materiály, upravenou palubní desku a dveřní výplně. Čalounění prošlo modernizací barev a vzhledu stejně jako volant či řadící páka. První tři úrovně výbavy kladou důraz na estetické přetvoření modelu, zatímco FR a Cupra zdůrazňuje ambice automobilky.
Přední část vozidla zdobí nový nárazník s plastovými mřížkami, vzadu potom nalezneme dvojitou koncovku výfuku nebo dvojité světlomety. Základní modely mají 15-ti palcové kola s pneumatikami 195/55, sportovní verze 16 palců a model Cupra dokonce 17 palců. Ani podvozek neunikl úpravě, ten je pro každou variantu specifický. Brzdná soustava také posílila, verze od 80 koní a více mají kotouče na zadní nápravě. Trakční kontrola TCS je standartně u modelů nad sto koní, v modelu Cupra potom stabilizační kontrolu ESP.
Výběr z motorů je opravdu rozmanitý. Benzínové agregáty začínají s obsahem 1,2 12v s 64 koňmi, následuje 1,4 16v se 75 koňmi a možností automatické převodovky, dále Seat nabízí 100 koňovou verzi 1,4 16v, na vrcholu se usadil 1,8 20v turbo a to buď se 150 nebo 180 koňmi.
Pro zákazníky upřednostňující dieselův motor je na výběr z celkem 5-ti variant, dvě 1,4 a tři 1,9 litrové agregáty. Všechny se mohou chlubit přímým vstřikováním Tdi. 1,4 má 70 nebo 80 koňských sil, 1,9 potom 100, 130 a nebo 160 koní pro model Cupra, přitom poslední dvě varianty mají 6-ti stupňovou manuální převodovku. Všechny modely splňují nejpřísnější emisní normu Euro 4.
zdroj: Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.