Nová tvář Ibizy podtrhuje dynamické vlastnosti tohoto vozu, interiér je atraktivnější a kvalitnější. Zákazník má na výběr z 11-ti typů motorů a 5-ti variant výbavy. Tak tohle je nová zbraň od Seatu!
V interiéru nalezneme nové materiály, upravenou palubní desku a dveřní výplně. Čalounění prošlo modernizací barev a vzhledu stejně jako volant či řadící páka. První tři úrovně výbavy kladou důraz na estetické přetvoření modelu, zatímco FR a Cupra zdůrazňuje ambice automobilky.
Přední část vozidla zdobí nový nárazník s plastovými mřížkami, vzadu potom nalezneme dvojitou koncovku výfuku nebo dvojité světlomety. Základní modely mají 15-ti palcové kola s pneumatikami 195/55, sportovní verze 16 palců a model Cupra dokonce 17 palců. Ani podvozek neunikl úpravě, ten je pro každou variantu specifický. Brzdná soustava také posílila, verze od 80 koní a více mají kotouče na zadní nápravě. Trakční kontrola TCS je standartně u modelů nad sto koní, v modelu Cupra potom stabilizační kontrolu ESP.
Výběr z motorů je opravdu rozmanitý. Benzínové agregáty začínají s obsahem 1,2 12v s 64 koňmi, následuje 1,4 16v se 75 koňmi a možností automatické převodovky, dále Seat nabízí 100 koňovou verzi 1,4 16v, na vrcholu se usadil 1,8 20v turbo a to buď se 150 nebo 180 koňmi.
Pro zákazníky upřednostňující dieselův motor je na výběr z celkem 5-ti variant, dvě 1,4 a tři 1,9 litrové agregáty. Všechny se mohou chlubit přímým vstřikováním Tdi. 1,4 má 70 nebo 80 koňských sil, 1,9 potom 100, 130 a nebo 160 koní pro model Cupra, přitom poslední dvě varianty mají 6-ti stupňovou manuální převodovku. Všechny modely splňují nejpřísnější emisní normu Euro 4.
zdroj: Seat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?