V Londýně proběhla prestižní soutěž o „Auto roku 2006“ v anketě „What Car?“. Autem tohoto roku se stalo Bmw 320d ES. Bmw 525i si odneslo cenu za nejvýkonnější motor a to už potřetí za sebou.
Bmw řady 3 získalo vůbec poprvé toto ocenění a to zcela zaslouženě. Většina poroty se shodla na znamenité historii trojkové řady a špičkových parametrů ve všech směrech. Model nabízí 7 typů motorů, všechny z nich vynikají špičkovým výkonem, kvalitou, nejpřísnějším emisním normám a také úsporou paliva. 320d je vůbec nejvýkonnější ve své třídě, poskytuje výkon 163 koní a 340 N.m kroutícího momentu a to již od 2000 otáček. Maximání rychlost je 225km/h a zrychlení na stovku zvládá za 8,3s. Model je naprosto ideální pro cestování, poskytuje vysoký komfort, výbavu i bezpečnost.
Dalším výhercem byl model 525i SE, který se stal vítězem už celkem 10-krát se svým nejvýkonnějším motorem v kategorii, není divu, 2,5 V6 motor má 218 koní a 250N.m. Zrychlení na stovku zvládá za 7,5 s a může pokračovat až k hranici 245 km/h.
zdroj: Bmw group
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.