• Nárůst prodeje o 9% • Rok ve znamení úspěchů nové Octavie a Octavie Combi • Upevnění vedoucí pozice ve střední Evropě • Posílení pozice na klíčových trzích v západní Evropě
V roce 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 492.111 vozů modelových řad Fabia, Octavia (nová Octavia a Octavia Tour) a Superb a dosáhla tak nárůstu o 9%.
Nejprodávanější modelovou řadou je Fabia, která oslovila 236.698 zákazníků (v roce 2004: 247.600), jen v těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Octavia s celosvětově 233.322 (v roce 2004: 181.683) prodanými vozy. Škodu Superb si zakoupilo 22.091 (v roce 2004: 22.392) zákazníků.
V západní Evropě se prodej vozů Škoda zvýšil o 14,8% na celkem 276.216 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie a Španělsko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů. V Německu si vozy Škoda zakoupilo 102.216 zákazníků (+5,9%), což odpovídá tržnímu podílu 3,1%. Ve Velké Británii bylo prodáno 38.294 (+11,9%) a ve Španělsku 21.700 vozů Škoda (+30,7%).V České republice bylo zaregistrováno 64.561 nových vozů Škoda, což představuje zlepšení o 5% (+3.257 vozů) oproti roku 2004. Především vůz Škoda Octavia zvolilo o 29% zákazníků více než minulý rok. V segmentu nových osobních vozů bylo vloni zaregistrováno celkem 56.743 a segmentu lehkých užitkových vozidel celkem 7.818 vozů Škoda.
V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 30.182 vozů (+9,3%). Největší podíl na tom má Indie (8.951 vozů), Turecko (7.261 vozů) a Izrael (2.900 vozů).
Zdroj: Škoda Auto
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.