• Nárůst prodeje o 9% • Rok ve znamení úspěchů nové Octavie a Octavie Combi • Upevnění vedoucí pozice ve střední Evropě • Posílení pozice na klíčových trzích v západní Evropě
V roce 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 492.111 vozů modelových řad Fabia, Octavia (nová Octavia a Octavia Tour) a Superb a dosáhla tak nárůstu o 9%.
Nejprodávanější modelovou řadou je Fabia, která oslovila 236.698 zákazníků (v roce 2004: 247.600), jen v těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Octavia s celosvětově 233.322 (v roce 2004: 181.683) prodanými vozy. Škodu Superb si zakoupilo 22.091 (v roce 2004: 22.392) zákazníků.
V západní Evropě se prodej vozů Škoda zvýšil o 14,8% na celkem 276.216 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie a Španělsko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů. V Německu si vozy Škoda zakoupilo 102.216 zákazníků (+5,9%), což odpovídá tržnímu podílu 3,1%. Ve Velké Británii bylo prodáno 38.294 (+11,9%) a ve Španělsku 21.700 vozů Škoda (+30,7%).V České republice bylo zaregistrováno 64.561 nových vozů Škoda, což představuje zlepšení o 5% (+3.257 vozů) oproti roku 2004. Především vůz Škoda Octavia zvolilo o 29% zákazníků více než minulý rok. V segmentu nových osobních vozů bylo vloni zaregistrováno celkem 56.743 a segmentu lehkých užitkových vozidel celkem 7.818 vozů Škoda.
V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 30.182 vozů (+9,3%). Největší podíl na tom má Indie (8.951 vozů), Turecko (7.261 vozů) a Izrael (2.900 vozů).
Zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.