Tento přístroj pro noční vidění, který byl uveden na podzim 2005 v 7 řadě BMW, bude od března 2006 také k dispozici pro všechny modely 5 řady a řady 6.
Systém zajišťuje lepší vidění v noci. Tepelná kamera zaznamenává, lidi, zvířata a objekty před autem ještě dříve, než by je mohlo lidské oko rozpoznat ve světlometech. Obraz je přenášen černobíle na centrální obrazovku a je tím světlejší, čím více tepla je registrováno před kamerou. Optika zabírá prostor před vozem až do vzdálenosti 300 metrů. Tím pádem při rychlosti 100 km/h jsou nebezpečné situace rozeznatelné o 5 vteřin dříve.
BMW používá pro svůj systém infračervenou technologii (FIR). Zařízení neposkytuje detailní obraz současné dopravní situace, bezvýznamné detaily jsou vynechány a nerozptylují řidiče. Elektronický asistent není oslnitelný od světel protijedoucích aut, semaforu, pouličního osvětlení nebo od ostře reflektujících dopravních snaček. Kromě toho jsou vzdálené objekty přiblíženy.
Foto: BMW Group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.