Tento přístroj pro noční vidění, který byl uveden na podzim 2005 v 7 řadě BMW, bude od března 2006 také k dispozici pro všechny modely 5 řady a řady 6.
Systém zajišťuje lepší vidění v noci. Tepelná kamera zaznamenává, lidi, zvířata a objekty před autem ještě dříve, než by je mohlo lidské oko rozpoznat ve světlometech. Obraz je přenášen černobíle na centrální obrazovku a je tím světlejší, čím více tepla je registrováno před kamerou. Optika zabírá prostor před vozem až do vzdálenosti 300 metrů. Tím pádem při rychlosti 100 km/h jsou nebezpečné situace rozeznatelné o 5 vteřin dříve.
BMW používá pro svůj systém infračervenou technologii (FIR). Zařízení neposkytuje detailní obraz současné dopravní situace, bezvýznamné detaily jsou vynechány a nerozptylují řidiče. Elektronický asistent není oslnitelný od světel protijedoucích aut, semaforu, pouličního osvětlení nebo od ostře reflektujících dopravních snaček. Kromě toho jsou vzdálené objekty přiblíženy.
Foto: BMW Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.