Tento přístroj pro noční vidění, který byl uveden na podzim 2005 v 7 řadě BMW, bude od března 2006 také k dispozici pro všechny modely 5 řady a řady 6.
Systém zajišťuje lepší vidění v noci. Tepelná kamera zaznamenává, lidi, zvířata a objekty před autem ještě dříve, než by je mohlo lidské oko rozpoznat ve světlometech. Obraz je přenášen černobíle na centrální obrazovku a je tím světlejší, čím více tepla je registrováno před kamerou. Optika zabírá prostor před vozem až do vzdálenosti 300 metrů. Tím pádem při rychlosti 100 km/h jsou nebezpečné situace rozeznatelné o 5 vteřin dříve.
BMW používá pro svůj systém infračervenou technologii (FIR). Zařízení neposkytuje detailní obraz současné dopravní situace, bezvýznamné detaily jsou vynechány a nerozptylují řidiče. Elektronický asistent není oslnitelný od světel protijedoucích aut, semaforu, pouličního osvětlení nebo od ostře reflektujících dopravních snaček. Kromě toho jsou vzdálené objekty přiblíženy.
Foto: BMW Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.