Volkswagen passat je v německu nejoblíbenějším autem. Rozhodli tak čtenáři všeobecné automobilové asociace ADAC. Passat si odnesl cenu „Gerber Engel“ pro rok 2006.
„Gerber Engel“ je jedna z nejvýznamnějších cen v automobilovém průmyslu a v překladu znamená Žlutý anděl což je synonymem pro pomocné vozy ADAC. Čtenáři časopisu ADAC Motorwelt a návštěvníci internetových stránek rozhodli jednoznačně o vítězství VW Passatu svými 320.000 hlasy.
Do hlasování byly zapojeny všechny nové vozy od října 2004 až do konce roku 2005. Passat je v prodeji od března 2005. Pro Volkswagen je vítězství velkou pýchou a je dalším stupněm spolehlivosti mezi spotřebiteli, stejně tak je to zdroj motivace pro naše zaměstnance, dodal Wolfgang Bernard, předseda VW značky.
Během několika měsíců od vypuštění nového Passatu se vyšplhal na vrchol střední třídy, s celkem 98.136 registracemi se podílel na trhu se 17,3 %, v prosinci 2005 to už bylo 26,7 %! Pro tento model je to další vítězství do sbírky, která obsahuje prvenství v „Topauto 2006“ nebo „zlaty volant“.
zdroj: Volkswagen group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.