Volkswagen passat je v německu nejoblíbenějším autem. Rozhodli tak čtenáři všeobecné automobilové asociace ADAC. Passat si odnesl cenu „Gerber Engel“ pro rok 2006.
„Gerber Engel“ je jedna z nejvýznamnějších cen v automobilovém průmyslu a v překladu znamená Žlutý anděl což je synonymem pro pomocné vozy ADAC. Čtenáři časopisu ADAC Motorwelt a návštěvníci internetových stránek rozhodli jednoznačně o vítězství VW Passatu svými 320.000 hlasy.
Do hlasování byly zapojeny všechny nové vozy od října 2004 až do konce roku 2005. Passat je v prodeji od března 2005. Pro Volkswagen je vítězství velkou pýchou a je dalším stupněm spolehlivosti mezi spotřebiteli, stejně tak je to zdroj motivace pro naše zaměstnance, dodal Wolfgang Bernard, předseda VW značky.
Během několika měsíců od vypuštění nového Passatu se vyšplhal na vrchol střední třídy, s celkem 98.136 registracemi se podílel na trhu se 17,3 %, v prosinci 2005 to už bylo 26,7 %! Pro tento model je to další vítězství do sbírky, která obsahuje prvenství v „Topauto 2006“ nebo „zlaty volant“.
zdroj: Volkswagen group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?