Ford Transit oslavil v minulém roce 40. narozeniny a letos přichází jeho nová generace. Změny zahrnují sedm motorů splňující limity Euro 4, optimalizovaný podvozek a mnoho dalších inovací...
Nejnápadnější je asi přední část vozu. Mohutná přední mřížka a přední světla s čirou optikou, která jsou od Fordu označena jako dvoupatrová, jsou dominantami. Nabídka motorů čítá jeden benzínový a šest dieselových s přímým vstřikováním Common Rail. Zdvihové objemy těchto agregátů budou 2,2 nebo 2,4 litru. Vznětový motor 2,2 l byl nově vyvinut ve spolupráci s PSA Peugeot Citroën. Varianty vozu budou rozmanité. Nový Ford Transit bude k dostání se třemi rozvory kol a několika variantami výšky a délky skříně.
Hodně přepracovaný je interiér oblíbené dodávky. Nová přístrojová deska, volant a řadící páka, jakožto i mnoho odkládacího prostoru zvyšují užitnost vozu. K dispozici budou čtyři varianty výbavy, doobjednat se mohou i kožená sedadla. Kromě toho Transit nové generace skýtá možnost objednání tempomatu. K bezpečnosti vozu patří ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly, elektronická uzávěrka diferenciálu a ESP. Sériová výbava zahrnuje airbag řidiče, airbag spolujezdce je na přání zákazníka. O přesném datu vstupu na trh a cenách zatím Ford neinformoval.
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.