Ford Transit oslavil v minulém roce 40. narozeniny a letos přichází jeho nová generace. Změny zahrnují sedm motorů splňující limity Euro 4, optimalizovaný podvozek a mnoho dalších inovací...
Nejnápadnější je asi přední část vozu. Mohutná přední mřížka a přední světla s čirou optikou, která jsou od Fordu označena jako dvoupatrová, jsou dominantami. Nabídka motorů čítá jeden benzínový a šest dieselových s přímým vstřikováním Common Rail. Zdvihové objemy těchto agregátů budou 2,2 nebo 2,4 litru. Vznětový motor 2,2 l byl nově vyvinut ve spolupráci s PSA Peugeot Citroën. Varianty vozu budou rozmanité. Nový Ford Transit bude k dostání se třemi rozvory kol a několika variantami výšky a délky skříně.
Hodně přepracovaný je interiér oblíbené dodávky. Nová přístrojová deska, volant a řadící páka, jakožto i mnoho odkládacího prostoru zvyšují užitnost vozu. K dispozici budou čtyři varianty výbavy, doobjednat se mohou i kožená sedadla. Kromě toho Transit nové generace skýtá možnost objednání tempomatu. K bezpečnosti vozu patří ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly, elektronická uzávěrka diferenciálu a ESP. Sériová výbava zahrnuje airbag řidiče, airbag spolujezdce je na přání zákazníka. O přesném datu vstupu na trh a cenách zatím Ford neinformoval.
Foto: Ford Motor Company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.