Automobilky sdružené ve skupině Volkswagen Group dodaly vloni zákazníkům z celého světa 5,24 milionů automobilů, což představuje meziroční nárůst o 3,2 %.
„Pět ze značek našeho koncernu dosáhlo historicky nejlepšího odbytu,“ hodnotí loňský rok Dr. Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva Volkswagen AG.
Posilování vedoucího postavení koncernu Volkswagen na západoevropském trhu dokumentuje prodej 2,94 milionů vozů, což představuje nárůst oproti roku 2004 o 6,7 %. V samotném Německu se vloni prodalo 1,03 milionů vozů koncernu Volkswagen, tedy o celých 8,2 % více než v roce 2004.
Značka Volkswagen – osobní automobily dodala zákazníkům do celého světa 3,09 milionů vozů, tedy o 0,8 % více než v roce 2004. V západní Evropě se Volkswagen po čtyřech letech vrátil na pozici lídra automobilového trhu – o to se zasloužilo 1,44 milionů prodaných automobilů, o 6 % více než v roce 2004.
Prodej užitkových vozů Volkswagen vzrostl o 20,1 % na 401 tisíc vozů, což představuje nejvýraznější meziroční nárůst v rámci celého koncernu Volkswagen. VOLKSWAGEN
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.