Automobilky sdružené ve skupině Volkswagen Group dodaly vloni zákazníkům z celého světa 5,24 milionů automobilů, což představuje meziroční nárůst o 3,2 %.
„Pět ze značek našeho koncernu dosáhlo historicky nejlepšího odbytu,“ hodnotí loňský rok Dr. Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva Volkswagen AG.
Posilování vedoucího postavení koncernu Volkswagen na západoevropském trhu dokumentuje prodej 2,94 milionů vozů, což představuje nárůst oproti roku 2004 o 6,7 %. V samotném Německu se vloni prodalo 1,03 milionů vozů koncernu Volkswagen, tedy o celých 8,2 % více než v roce 2004.
Značka Volkswagen – osobní automobily dodala zákazníkům do celého světa 3,09 milionů vozů, tedy o 0,8 % více než v roce 2004. V západní Evropě se Volkswagen po čtyřech letech vrátil na pozici lídra automobilového trhu – o to se zasloužilo 1,44 milionů prodaných automobilů, o 6 % více než v roce 2004.
Prodej užitkových vozů Volkswagen vzrostl o 20,1 % na 401 tisíc vozů, což představuje nejvýraznější meziroční nárůst v rámci celého koncernu Volkswagen. VOLKSWAGEN
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?