Automobilky sdružené ve skupině Volkswagen Group dodaly vloni zákazníkům z celého světa 5,24 milionů automobilů, což představuje meziroční nárůst o 3,2 %.
„Pět ze značek našeho koncernu dosáhlo historicky nejlepšího odbytu,“ hodnotí loňský rok Dr. Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva Volkswagen AG.
Posilování vedoucího postavení koncernu Volkswagen na západoevropském trhu dokumentuje prodej 2,94 milionů vozů, což představuje nárůst oproti roku 2004 o 6,7 %. V samotném Německu se vloni prodalo 1,03 milionů vozů koncernu Volkswagen, tedy o celých 8,2 % více než v roce 2004.
Značka Volkswagen – osobní automobily dodala zákazníkům do celého světa 3,09 milionů vozů, tedy o 0,8 % více než v roce 2004. V západní Evropě se Volkswagen po čtyřech letech vrátil na pozici lídra automobilového trhu – o to se zasloužilo 1,44 milionů prodaných automobilů, o 6 % více než v roce 2004.
Prodej užitkových vozů Volkswagen vzrostl o 20,1 % na 401 tisíc vozů, což představuje nejvýraznější meziroční nárůst v rámci celého koncernu Volkswagen. VOLKSWAGEN
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?