Už více než 50 let se automobilka Mercedes - Benz může chlubit luxusně sportovní třídou SL. Nyní po 4 letech od vypuštění posledního modelu SL se němečtí inženýři rozhodli pro inovaci.
Nejprodávanější verzi je typ SL 500, osmiválcový motor s výkonem 388 koní a 530 N.m. má objem 5,5 litru. Jen v zrychlení na 100km/h si nový model polepšil o 0,8 s na skvělých 5,4s. Stejně tak SL 350 má vylepšen motor na 272 koňských sil. Na vrcholu této řady je model s označením SL 600 s 12-ti válcovým motorem s biturbem ten se pyšní 517 koňmi a 830N.m kroutícího momentu. Stovku zvládne za 4,5 s.
Všechny modely jsou vybaveny sedmi rychlostní samočinnou převodovkou 7G-Tronic s možností řazení na volantu ve stylu F1. Aktivní zavěšení kol ABC s aktivním podvozkem byl oproti předchůdci vylepšen a poskytuje ještě lepší jízdní dynamiku. Rovněž brzdná soustava byla posílena pro vyšší výkon motoru.
Při pohledu na tvář vozu nás zaujme nový pření spoiler s větším vstupem pro příchod vzduchu ve tvaru „V“ nebo mlhová světla s chromovými kroužky. Z boční části kladou důraz nové slitinové kola. Zadní část působí svalnatěji díky děleným červeno-bílým světlům. Nové detaily dokonale ladí širokým designem SL třídy.
Interiér zdobí nové barvy koženého čalounění, kovové prahy s písemným označením, nové budíky či digitální hodiny. Dvousedadlový vůz se z kupé promění v otevřený kabriolet za pouhých 16 sekund. Zavazadlový prostor dosahuje velikosti až 339 litrů.
zdroj: Mercedes - Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.