Dva roky po uvedení vozu Colt odhalí Mitsubishi Motors Corporation (MMC) na 76. autosalonu v Ženevě třetí variantu evropské rodiny modelu Colt, a to sportovní Colt CZC coupe-cabriolet.
Tento vůz byl vyvinut ve spolupráci s legendárním italským designérem Pininfarina. Colt CZC je postaven na platformě modelu Colt hatchback s největším rozvorem ve své třídě 2,5m, narozdíl od kratší verze kupé, a to z důvodu uspořádání interiéru a použití stahovací pevné střechy, přitom stále nabízí dostatečně uspokojivý prostor pro cestující se spoustou odkládacích schránek, uspořádáním k sezení 2 + 2 a s dostatečně velkým zavazadlovým prostorem.
Na svém dlouhém rozvoru a se širokou stopou nabízí Colt CZC dynamickou jízdu a to díky zesílené konstrukci (aby tak byla nahrazena absence klasické pevné střechy), ale také díky svému motoru 1,5 litru MIVEC s turbem o výkonu 150 k, který vozu uděluje maximální rychlost 202 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 s, a speciálně upravenému podvozku. Tento motor bude nejvýkonnějším motorem, který v B-segmentu nenabízí žádné jiné coupe-cabriolet. K dispozici je i běžný zážehový motor 1,5 litru o výkonu 109 k.
Zahájení výroby vozu Colt CZC je naplánováno v továrně Pininfarina Bairo v blízkosti italského Turína na 7. března. Pininfarinovi bude dodávat podvozek a další komponenty do výrobní továrny Mitsubishi Motors NedCar z Bornu (Holandsko). Pininfarina se soustředí na specifické zesílení konstrukce pro coupe-cabriolet a bude provádět celkovou kompletaci včetně nátěrů, čalounění a finálního dokončení s využitím jedinečných dílů a mechanických komponentů dodávaných z NedCar. Colt CZC se na evropských trzích objeví v průběhu druhé poloviny roku 2006.
zdroj: Mitsubishi motors
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?