V roce 2002 představil Jeep na detroitském autosalonu studii Compass. V těchto dnech, tedy o 4 roky později, prezentuje sériovou verzi.
Jeep bude dělat dvě výbavy - Compass a Compass Limited. Pro obě bude k dispozici pohon předních nebo všech kol. K parametrům offroadu patří světlá výška 20 cm, svahový úhel 21,1 stupňů vpředu a 32 stupňů vzadu a maximální boční úhel sklonu je 21 stupňů.
Compass je poháněn 2,4 litrovým motorem s výkonem 170 koní, který je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je i druhá generace bezestupňové automatické převodovky CVT2. U Compassu Limited se může řadit automaticky nebo manuálně, přičemž obě varianty jsou šestistupňové. Pro trhy kromě severoamerického je připraven také dvoulitrový turbodiesel. Bezpečnostní výbava Compassu zahrnuje kontrolu trakce, ESP, brzdového asistenta a ABS. Sériově jezdí tento Jeep na 17 palcových kolech, na přání jsou k dostání i 18 palcová. Objem zavazadlového prostoru je 621 litrů, při sklopení zadních sedadel 1 487 litrů a kdo sklopí opěradlo spolujezdce, bude mít k dispozici 1 719 litrů prostoru.
Jeep Compass a Compass Limited by měly být k dostání ve třetím čtvrtletí roku 2006, a to nejen v USA, ale i na všech velkých trzích po celém světě.
Foto: Chrysler
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.