V roce 2002 představil Jeep na detroitském autosalonu studii Compass. V těchto dnech, tedy o 4 roky později, prezentuje sériovou verzi.
Jeep bude dělat dvě výbavy - Compass a Compass Limited. Pro obě bude k dispozici pohon předních nebo všech kol. K parametrům offroadu patří světlá výška 20 cm, svahový úhel 21,1 stupňů vpředu a 32 stupňů vzadu a maximální boční úhel sklonu je 21 stupňů.
Compass je poháněn 2,4 litrovým motorem s výkonem 170 koní, který je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je i druhá generace bezestupňové automatické převodovky CVT2. U Compassu Limited se může řadit automaticky nebo manuálně, přičemž obě varianty jsou šestistupňové. Pro trhy kromě severoamerického je připraven také dvoulitrový turbodiesel. Bezpečnostní výbava Compassu zahrnuje kontrolu trakce, ESP, brzdového asistenta a ABS. Sériově jezdí tento Jeep na 17 palcových kolech, na přání jsou k dostání i 18 palcová. Objem zavazadlového prostoru je 621 litrů, při sklopení zadních sedadel 1 487 litrů a kdo sklopí opěradlo spolujezdce, bude mít k dispozici 1 719 litrů prostoru.
Jeep Compass a Compass Limited by měly být k dostání ve třetím čtvrtletí roku 2006, a to nejen v USA, ale i na všech velkých trzích po celém světě.
Foto: Chrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.