Pojišťovací institut pro silniční bezpečnost IIHS uskutečnil rozsáhlý test SUV vozů, ten se skládal ze dvou částí. Nejprve byla určena místa poranění hlavy muže průměrné výše, druhou část tvořil test dynamické srážky. Do testovaného vozu narazil jiný se stejnou hmotností v rychlosti 20 mil (32km/h).
Porotu tvořila mezinárodní spolupráce expertů v hyperflexním poranění krku. Jen 6 ze 44 testovaných vozidel prokázalo efektivní ochranu proti poranění krku a páteře. Volvo XC90 bylo jedním z nejlepších. IIHS zdůraznilo, že tyto poranění jsou velmi časté při řetězové havárii a má na svědomí mnoho lidských utrpení spolu s náročnými rehabilitacemi a nákladnou léčbou.
Podle IIHS, klič k účinné ochraně je to, že zpětný pohyb člověka při nárazu zezadu musí synchonizovaně dolehnout do části sedadla a opěrky hlavy. Proto by měla být opěrka hlavy v dostatečné výšce a v blízkosti hlavy řidiče, a právě takto je navržena u všech nových modelů Volvo, ty jsou navíc vybaveny speciální konstrukci sedačky pro lepší tlumení energie.
zdroj: Volvo