V americkém testu ochrany cestujících při nehodě se zúčastnilo i Volvo se svým SUV modelem XC90. Použita figurína obstála na výbornou v poranění páteře a krku při nárazu jiného vozidla do zadní části.
Pojišťovací institut pro silniční bezpečnost IIHS uskutečnil rozsáhlý test SUV vozů, ten se skládal ze dvou částí. Nejprve byla určena místa poranění hlavy muže průměrné výše, druhou část tvořil test dynamické srážky. Do testovaného vozu narazil jiný se stejnou hmotností v rychlosti 20 mil (32km/h).
Porotu tvořila mezinárodní spolupráce expertů v hyperflexním poranění krku. Jen 6 ze 44 testovaných vozidel prokázalo efektivní ochranu proti poranění krku a páteře. Volvo XC90 bylo jedním z nejlepších. IIHS zdůraznilo, že tyto poranění jsou velmi časté při řetězové havárii a má na svědomí mnoho lidských utrpení spolu s náročnými rehabilitacemi a nákladnou léčbou.
Podle IIHS, klič k účinné ochraně je to, že zpětný pohyb člověka při nárazu zezadu musí synchonizovaně dolehnout do části sedadla a opěrky hlavy. Proto by měla být opěrka hlavy v dostatečné výšce a v blízkosti hlavy řidiče, a právě takto je navržena u všech nových modelů Volvo, ty jsou navíc vybaveny speciální konstrukci sedačky pro lepší tlumení energie.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.