V americkém testu ochrany cestujících při nehodě se zúčastnilo i Volvo se svým SUV modelem XC90. Použita figurína obstála na výbornou v poranění páteře a krku při nárazu jiného vozidla do zadní části.
Pojišťovací institut pro silniční bezpečnost IIHS uskutečnil rozsáhlý test SUV vozů, ten se skládal ze dvou částí. Nejprve byla určena místa poranění hlavy muže průměrné výše, druhou část tvořil test dynamické srážky. Do testovaného vozu narazil jiný se stejnou hmotností v rychlosti 20 mil (32km/h).
Porotu tvořila mezinárodní spolupráce expertů v hyperflexním poranění krku. Jen 6 ze 44 testovaných vozidel prokázalo efektivní ochranu proti poranění krku a páteře. Volvo XC90 bylo jedním z nejlepších. IIHS zdůraznilo, že tyto poranění jsou velmi časté při řetězové havárii a má na svědomí mnoho lidských utrpení spolu s náročnými rehabilitacemi a nákladnou léčbou.
Podle IIHS, klič k účinné ochraně je to, že zpětný pohyb člověka při nárazu zezadu musí synchonizovaně dolehnout do části sedadla a opěrky hlavy. Proto by měla být opěrka hlavy v dostatečné výšce a v blízkosti hlavy řidiče, a právě takto je navržena u všech nových modelů Volvo, ty jsou navíc vybaveny speciální konstrukci sedačky pro lepší tlumení energie.
zdroj: Volvo
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.