Mazda Kabura - designový koncept z Detroitu

ar1, 10. ledna 2006, 19:55 Google+

Na letošním autosalonu v Detroitu Mazda představuje model Kabura, designový koncept, kterým se odvážila za hranice sportovních coupe.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kabura

Kabura | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Tím se snaží prozkoumat několik svěžích nápadů, které by se měly v budoucnosti  u  výrobních modelů objevovat.

KABURA:  První střela vyslaná do boje
“Kabura” je japonský název převzatý od slova “KABURA-ya”, střela, které při odpálení produkuje obrovský hluk a v historii byla využívána jako signál pro zahájení boje. “První střela vyslaná do boje” symbolizuje usilí společnosti Mazda okusit unikátní a vzrušující rizika – jako je například wankelům motor.

Zatímco profil Kabury připomíná klasické coupe, čelní sklo a přední část střechy jsou integrovány v jedinou kompaktní skleněnou plochu, která vychází od kapoty až k B-sloupku. Propouštějíce mnohem více světla umocňuje pocit vzdušnosti a prostornosti interiéru. Skleněná střešní část je vybavena automatickým tónováním, takže řidič může za slunečných dnů otočením ovladače průsvitnost střechy podle potřeby, od naprosto čirého skla až po naprosto neprůsvitné.

Za B-sloupkem má Kabura zadní výklopné dveře tvořené dvěma skleněnými panely.  Horní panel běžným způsobem splývá s linií vozu. Ovládaný elektrickým motorem, způsobem jakým jsou na křídle letadla zvedány klapky, plní tento panel tři úlohy: slouží jako střešní spoiler, zajišťuje větrání interiéru a výrazně zvětšuje prostor v oblasti hlavy cestujícího na zadním sedadle. Navíc solární články zabudované v tomto panelu napomáhají regulovat okolní teplotu a stejně tak i dobíjet akumulátor vozu. Větší ze skleněných panelů tvořících zadní výklopné dveře je opatřen závěsy upevněnými na bocích, což přináší snadný přístup do objemného zavazadlového prostoru Kabury.

Hnací síla je dodávána na zadní kola modelu Kabura 2.0 litrovou verzí velmi oblíbeného 16ventilového agregátu společnosti Mazda typu MZR DOHC a dále pak je přenášena na jízdní povrch vpředu prostřednictvím pneumatik Bridgestone Potenza o rozměru 245/35R19 a vzadu 245/35R20. Přestože tento koncept byl postaven na několika komponentech použitých z podvozku MX-5, základní rozměry spadají mezi sportovní vozy Mazda MX-5 a RX-8.

Standardní dveře na levé straně vozu zajišťují řidiči přístup do kokpitu a na zadní sklopné sedadlo. Sedadlo na pravé straně je naprosto odlišné a jeho konstrukční řešení je účelně asymetrické. Eliminace odkládací schránky a minimalizace palubní desky umožnily konstruktérům posunout přední sedadlo o šest palců před pozici sedadle řidiče.  Naopak druhý spolujezdec, sedící v tandemu za pravým sedadlem předního spolujezdce, si užívá přibližně stejně velkého prostoru v oblasti nohou, ramen i hlavy.

Aby byla zachována hladká střešní linie a současně byl zajištěn přístup do zadní části vozu, který v tomto ohledu několikanásobně překonává dnešní kompaktní coupe, zkonstruoval tým pana von Holzhausena model Kabura s výjimečně řešenými pravými dveřmi. Po otevření předních dveří zajistí  pouhý dotek tlačítka odsunutí přídavných dveří směrem vzad a mimo nástupní prostor.

Na základě inovativního pojetí stylu a řešení interiéru modelu Kabura tým pana von Holzhausena zjistil, že určení životnosti a recyklovatelnosti bylo kritickým bodem celé koncepce. Interiér modelu Kabura je vyroben z inovativního regenerovaného koženého substrátu společnosti SSI. Ze 100 % je vyroben z průmyslového odpadu – v tomto případě byla většina materiálu získána z výroby značkové sportovní obuvi Nike -  kožený recyklát společnosti SSI je možné barvit i opatřit tiskem, a v Kabuře se jeví jako technický, avšak velmi lákavý materiál.

Technické údaje Mazda KABURA

Rozměrydélka4050mm
šířka1780mm
výška1280mm
rozvor2550mm
počet míst k sezení4 osoby
MotortypMZR 2.0 L DOHC 16ventilů
Převodovkatyp6ti stupňová manuální
Náprava (přední / zadní)typdvojitá lichoběžníková / víceprvková
Pneumatikyrozměrpřední : 245/35 R19 zadní: 245/35 R20
Bridgestone Potenza

Foto: Mazda

Vytisknout

Diskuze: Mazda Kabura - designový koncept z Detroitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz

Bluetec: Jak čistý může jen diesel být...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  3. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud