Se dvěma novými modely a dvěma designovými studiemi se prezentuje Ford na detroitském autosalonu.
Konkrétně se jedná o nově vyvinutý CUV (Crossover Utility Vehicle) Ford Edge, který je k dostání také jako čtyřkolka. Kupředu jej žene 250 koňských sil, které produkuje šestiválcový benzínový motor o objemu 3,5 litru. Ford Edge disponuje zvláštním bezpečnostím systémem RSC (Roll Stability Control) nebo přípojkou pro mp3 přehrávač, držák na notebook v loketní opěrce a panoramatickou střechou.
Druhým sériovým modelem je Shelby GT500, což je nejsilnější Mustang všech dob. Okolo 40 let po prvním GT500, které se postaralo o rozruch, vyvinula americká závodní legenda Carroll Shelby ve spolupráci se Special Vehicle Team (SVT) od Fordu opět vysoce výkonný vůz. Osmiválcový motor o objemu 5,4 litru disponuje výkonem 475 koní. Od léta bude tento vůz k dostání jako cabrio a coupé v USA.
Studií Reflex podává Ford důkaz, že smělé a pokrokové studie kompaktích vozů mohou pocházet i z USA. Model by měl být poháněn dieselovým hybridním motorem, jehož spotřeba by se měla pohybovat okolo 3,5 litru na 100 km. Kromě hybridního pohonu přední nápravy bude k dispozici zadní nápravě vlastní elektromotor. Díky tvaru a pohonu všech kol má koncept posytovat vynikající jízdní vlastnosti.
Čtveřici uzavírá Concept F-250 Super Chief, který je poháněn desetiválcovým motorem, jenž může volitelně jezdit na vodík, líh nebo benzín. Kombinací těchto tří pohonných látek dosáhne vůz dojezdu okolo 800 km. Obzvláště ušlechtilý je interiér tohoto konceptu. Všechny povrchy jsou ze dřeva z vlaškých ořechů, leštěného hliníku a hnědé kůže. K dalším lákadlům patří LED diodové přední světlomety, průsvitná skleněná střecha a výjezdné nožní opěrky pro cestující na zadních sedadlech.
Foto: Ford Motor Company
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.