Se dvěma novými modely a dvěma designovými studiemi se prezentuje Ford na detroitském autosalonu.
Konkrétně se jedná o nově vyvinutý CUV (Crossover Utility Vehicle) Ford Edge, který je k dostání také jako čtyřkolka. Kupředu jej žene 250 koňských sil, které produkuje šestiválcový benzínový motor o objemu 3,5 litru. Ford Edge disponuje zvláštním bezpečnostím systémem RSC (Roll Stability Control) nebo přípojkou pro mp3 přehrávač, držák na notebook v loketní opěrce a panoramatickou střechou.
Druhým sériovým modelem je Shelby GT500, což je nejsilnější Mustang všech dob. Okolo 40 let po prvním GT500, které se postaralo o rozruch, vyvinula americká závodní legenda Carroll Shelby ve spolupráci se Special Vehicle Team (SVT) od Fordu opět vysoce výkonný vůz. Osmiválcový motor o objemu 5,4 litru disponuje výkonem 475 koní. Od léta bude tento vůz k dostání jako cabrio a coupé v USA.
Studií Reflex podává Ford důkaz, že smělé a pokrokové studie kompaktích vozů mohou pocházet i z USA. Model by měl být poháněn dieselovým hybridním motorem, jehož spotřeba by se měla pohybovat okolo 3,5 litru na 100 km. Kromě hybridního pohonu přední nápravy bude k dispozici zadní nápravě vlastní elektromotor. Díky tvaru a pohonu všech kol má koncept posytovat vynikající jízdní vlastnosti.
Čtveřici uzavírá Concept F-250 Super Chief, který je poháněn desetiválcovým motorem, jenž může volitelně jezdit na vodík, líh nebo benzín. Kombinací těchto tří pohonných látek dosáhne vůz dojezdu okolo 800 km. Obzvláště ušlechtilý je interiér tohoto konceptu. Všechny povrchy jsou ze dřeva z vlaškých ořechů, leštěného hliníku a hnědé kůže. K dalším lákadlům patří LED diodové přední světlomety, průsvitná skleněná střecha a výjezdné nožní opěrky pro cestující na zadních sedadlech.
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.