Se dvěma novými modely a dvěma designovými studiemi se prezentuje Ford na detroitském autosalonu.
Konkrétně se jedná o nově vyvinutý CUV (Crossover Utility Vehicle) Ford Edge, který je k dostání také jako čtyřkolka. Kupředu jej žene 250 koňských sil, které produkuje šestiválcový benzínový motor o objemu 3,5 litru. Ford Edge disponuje zvláštním bezpečnostím systémem RSC (Roll Stability Control) nebo přípojkou pro mp3 přehrávač, držák na notebook v loketní opěrce a panoramatickou střechou.
Druhým sériovým modelem je Shelby GT500, což je nejsilnější Mustang všech dob. Okolo 40 let po prvním GT500, které se postaralo o rozruch, vyvinula americká závodní legenda Carroll Shelby ve spolupráci se Special Vehicle Team (SVT) od Fordu opět vysoce výkonný vůz. Osmiválcový motor o objemu 5,4 litru disponuje výkonem 475 koní. Od léta bude tento vůz k dostání jako cabrio a coupé v USA.
Studií Reflex podává Ford důkaz, že smělé a pokrokové studie kompaktích vozů mohou pocházet i z USA. Model by měl být poháněn dieselovým hybridním motorem, jehož spotřeba by se měla pohybovat okolo 3,5 litru na 100 km. Kromě hybridního pohonu přední nápravy bude k dispozici zadní nápravě vlastní elektromotor. Díky tvaru a pohonu všech kol má koncept posytovat vynikající jízdní vlastnosti.
Čtveřici uzavírá Concept F-250 Super Chief, který je poháněn desetiválcovým motorem, jenž může volitelně jezdit na vodík, líh nebo benzín. Kombinací těchto tří pohonných látek dosáhne vůz dojezdu okolo 800 km. Obzvláště ušlechtilý je interiér tohoto konceptu. Všechny povrchy jsou ze dřeva z vlaškých ořechů, leštěného hliníku a hnědé kůže. K dalším lákadlům patří LED diodové přední světlomety, průsvitná skleněná střecha a výjezdné nožní opěrky pro cestující na zadních sedadlech.
Foto: Ford Motor Company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.