Pro nedočkavé zájemce má Volkswagen dobrou zprávu: Eos se na tuzemském trhu objeví už ve druhém čtvrtletí tohoto roku!
Originální kupé-kabriolet Eos se ve světové premiéře představil vloni na podzim na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a okamžitě vzbudil obrovský zájem veřejnosti.
„Předpokládáme, že Eos do nabídky zařadíme už v jarních měsících,“ říká David Liška, vedoucí Divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group s.r.o. „A pro netrpělivé zájemce máme ještě jednu příjemnou informaci: Cena Eosu bude začínat pod hranicí 700 tisíc korun!“
V nabídce modelové řady Eos budou celkem čtyři zážehové motory (1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 T-FSI/147 kW a 3.2 V6/184 kW) a turbodiesel 2.0 TDI/103 kW.
Nejvýraznějším konstrukčním rysem kupé-kabrioletu Eos je určitě jeho pětidílná skládací pevná střecha, která z otevřeného kabrioletu dokáže během 25 sekund pouhým stiskem tlačítka udělat stylové čtyřmístné kupé s pevnou střechou. Výhodou pětidílné střechy, jejíž díly se do sebe při skládání přesně zasouvají takže nezabírají mnoho místa, je mj. i snadné nastupování a vystupování, při kterém nehrozí bolestivý kontakt s horní částí rámu výrazně skloněného čelního skla, což je častou neřestí obdobných konstrukcí u konkurenčních značek. 4,41 m dlouhý, 1,79 m široký a 1,44 m vysoký Volkswagen Eos je prvním čtyřmístným automobilem, který dostal pětidílnou skládací pevnou střechu. Ochranu při případném převrácení otevřeného vozu garantují speciální pevné vzpěry, které se v kritické situaci bleskově (během 0,25 s) vysunou za zadními sedadly.
Do stylového interiéru Eosu konstruktéři začlenili elektricky ovládaný systém „Easy Entry“, který posunutím předních sedadel usnadňuje nastupování na zadní sedadla. V otevřené konfiguraci (kabriolet) nabízí zavazadlový prostor objem 205 litrů (verze 3.2 V6: 183 l), při „natažené“ střeše (kupé) se objem zavazadelníku zvětšuje až na 380 l (Eos 3.2 V6: 358 l). Praktické využití vozu zlepšuje i průvlak do zavazadlového prostoru, který přijde vhod např. při přepravě lyží. Elektricky ovládaný zámek víka zavazadlového prostoru se postará o dokonalé dovření posledních milimetrů a zajištění víka.
VOLKSWAGEN
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.