Volkswagen Eos se rozjíždí

ar1, 10. ledna 2006, 07:31 Google+

Pro nedočkavé zájemce má Volkswagen dobrou zprávu: Eos se na tuzemském trhu objeví už ve druhém čtvrtletí tohoto roku!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Eos

Eos | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Originální kupé-kabriolet Eos se ve světové premiéře představil vloni na podzim na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a okamžitě vzbudil obrovský zájem veřejnosti.

„Předpokládáme, že Eos do nabídky zařadíme už v jarních měsících,“ říká David Liška, vedoucí Divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group s.r.o. „A pro netrpělivé zájemce máme ještě jednu příjemnou informaci: Cena Eosu bude začínat pod hranicí 700 tisíc korun!“

V nabídce modelové řady Eos budou celkem čtyři zážehové motory (1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 T-FSI/147 kW a 3.2 V6/184 kW) a turbodiesel 2.0 TDI/103 kW.

Nejvýraznějším konstrukčním rysem kupé-kabrioletu Eos je určitě jeho pětidílná skládací pevná střecha, která z otevřeného kabrioletu dokáže během 25 sekund pouhým stiskem tlačítka udělat stylové čtyřmístné kupé s pevnou střechou. Výhodou pětidílné střechy, jejíž díly se do sebe při skládání přesně zasouvají takže nezabírají mnoho místa, je mj. i snadné nastupování a vystupování, při kterém nehrozí bolestivý kontakt s horní částí rámu výrazně skloněného čelního skla, což je častou neřestí obdobných konstrukcí u konkurenčních značek.  4,41 m dlouhý, 1,79 m široký a 1,44 m vysoký Volkswagen Eos je prvním čtyřmístným automobilem, který dostal pětidílnou skládací pevnou střechu. Ochranu při případném převrácení otevřeného vozu garantují speciální pevné vzpěry, které se v kritické situaci bleskově (během 0,25 s) vysunou za zadními sedadly.

Do stylového interiéru Eosu konstruktéři začlenili elektricky ovládaný systém „Easy Entry“, který posunutím předních sedadel usnadňuje nastupování na zadní sedadla. V otevřené konfiguraci (kabriolet) nabízí zavazadlový prostor objem 205 litrů (verze 3.2 V6: 183 l), při „natažené“ střeše (kupé) se objem zavazadelníku zvětšuje až na 380 l (Eos 3.2 V6: 358 l). Praktické využití vozu zlepšuje i průvlak do zavazadlového prostoru, který přijde vhod např. při přepravě lyží. Elektricky ovládaný zámek víka zavazadlového prostoru se postará o dokonalé dovření posledních milimetrů a zajištění víka.

VOLKSWAGEN

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Eos se rozjíždí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Camaro

Chevrolet představil koncept Camaro

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud