Volkswagen Eos se rozjíždí

ar1, 10. ledna 2006, 07:31 Google+

Pro nedočkavé zájemce má Volkswagen dobrou zprávu: Eos se na tuzemském trhu objeví už ve druhém čtvrtletí tohoto roku!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Eos

Eos | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Originální kupé-kabriolet Eos se ve světové premiéře představil vloni na podzim na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a okamžitě vzbudil obrovský zájem veřejnosti.

„Předpokládáme, že Eos do nabídky zařadíme už v jarních měsících,“ říká David Liška, vedoucí Divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group s.r.o. „A pro netrpělivé zájemce máme ještě jednu příjemnou informaci: Cena Eosu bude začínat pod hranicí 700 tisíc korun!“

V nabídce modelové řady Eos budou celkem čtyři zážehové motory (1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 T-FSI/147 kW a 3.2 V6/184 kW) a turbodiesel 2.0 TDI/103 kW.

Nejvýraznějším konstrukčním rysem kupé-kabrioletu Eos je určitě jeho pětidílná skládací pevná střecha, která z otevřeného kabrioletu dokáže během 25 sekund pouhým stiskem tlačítka udělat stylové čtyřmístné kupé s pevnou střechou. Výhodou pětidílné střechy, jejíž díly se do sebe při skládání přesně zasouvají takže nezabírají mnoho místa, je mj. i snadné nastupování a vystupování, při kterém nehrozí bolestivý kontakt s horní částí rámu výrazně skloněného čelního skla, což je častou neřestí obdobných konstrukcí u konkurenčních značek.  4,41 m dlouhý, 1,79 m široký a 1,44 m vysoký Volkswagen Eos je prvním čtyřmístným automobilem, který dostal pětidílnou skládací pevnou střechu. Ochranu při případném převrácení otevřeného vozu garantují speciální pevné vzpěry, které se v kritické situaci bleskově (během 0,25 s) vysunou za zadními sedadly.

Do stylového interiéru Eosu konstruktéři začlenili elektricky ovládaný systém „Easy Entry“, který posunutím předních sedadel usnadňuje nastupování na zadní sedadla. V otevřené konfiguraci (kabriolet) nabízí zavazadlový prostor objem 205 litrů (verze 3.2 V6: 183 l), při „natažené“ střeše (kupé) se objem zavazadelníku zvětšuje až na 380 l (Eos 3.2 V6: 358 l). Praktické využití vozu zlepšuje i průvlak do zavazadlového prostoru, který přijde vhod např. při přepravě lyží. Elektricky ovládaný zámek víka zavazadlového prostoru se postará o dokonalé dovření posledních milimetrů a zajištění víka.

VOLKSWAGEN

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Eos se rozjíždí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Camaro

Chevrolet představil koncept Camaro

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud