Už více než 30 let je Camaro typickým americkým „Muscle car“ slučovaný s pojmem dramatický design a vzrušující výkon. Americká ikona byla také jednou z nejpopulárnějších kupé všech dob.
V roce 1966 kdy bylo vypuštěno první Camaro se během tří let prodalo závratných 699.000 kusů. Chevrolet nyní představuje koncepční vozidlo, které znovu získává nadčasového ducha stejně jako představení Camara na Detroitském autosalonu v roce 1960.
Ačkoliv je vývojová studie osobního automobilu teprve v této fázi, Camaro koncept má za cíl prozkoumat zákaznickou reakci. Pokud by uspěl, dočkal by se sériové výroby!
Dlouhá kapota, krátká kabina a široký postoj nezapřou sportovního ducha. Osmi-válcový hliníkový blok s výkonem 400 koňských sil a šestistupňovou manuální převodovkou je srdcem tohoto vozu. Vyspělý podvozek má nezávislé zavěšení všech kol. 6,0 litrový motor s označením LS2 je vybaven aktivním palivovým systémem, který je schopen zastavit běh čtyř válců pro nižší spotřebu. Výkonné brzdy jsou chlazeny prouděním vzduchu od předního nárazníku a zakusují se do obřích kol o velikosti 21“ vpředu a 22“ vzadu.
Interiér je pojat ve stylu první generace Camara. Celkový návrh vozidla je potom částečně inspirován novou Corvetou, tak aby vše zapadalo do sebe a tvořilo originální estetický dojem Chevroletových sportovních automobilů.
zdroj: General motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.