Rapide koncept je čtyřdvéřové vysoce výkonné kupé z ušlechtilé Anglické automobilky Aston Martin. Svým nezaměnitelným vzhledem, luxusem, prostorem a nejvyspělejší technikou splňuje firemní závazky.
Zatímco základní křivky jsou charakteristické pro model DB9, prodloužená karoserie s originálními dveřmi vytváří nový směr automobilky. Oproti svému bratříčkovi modelu DB9 je 30cm delší, tedy rovných 5m, rovněž hmotnost stoupla o dalších 140 kg. Dveře se otevírají nahoru pod úhlem 12-ti stupňů, zadní potom nečekaně pod C - sloupek.
Uvnitř sedíte velmi nízko, jen o 4cm výše než v DB9. Interiér zdobí exklusivní kůže použita přímo pro Rapide. Ikdyž působí vnitřek kompaktně, je velmi prostorný a promyšlen do posledního detailu. Některé části jsou obohaceny dřevem či hliníkem. Pro cestující vzadu nechybí LCD obrazovky s DVD, satelitní navigací a bluetooth, standardní výbavou je také dvouzónová klimatizace, chladící box či držáky pro šampaňské. Zavazadlový prostor je přístupný přes poloviční dveře a pojme 3 sady golfových holí.
Stejně jako všechny parametry je i motor na nejvyšší úrovni. 12-ti válcový motor z modelu DB9 je vylepšen na 480 koňských sil. Pro vysoký výkon je použita ZF Touchtronic převodovka. Rapide je nesmírně stabilní a to i díky výkonné brzdné soustavě.
Nyní už pro Aston Martin není sportovní vůz charakterizován počtem dveří. A proto také nový Rapide splňuje hlavní priority automobilky - síla, krása, duše.
zdroj: Aston Martin
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.