Rapide koncept je čtyřdvéřové vysoce výkonné kupé z ušlechtilé Anglické automobilky Aston Martin. Svým nezaměnitelným vzhledem, luxusem, prostorem a nejvyspělejší technikou splňuje firemní závazky.
Zatímco základní křivky jsou charakteristické pro model DB9, prodloužená karoserie s originálními dveřmi vytváří nový směr automobilky. Oproti svému bratříčkovi modelu DB9 je 30cm delší, tedy rovných 5m, rovněž hmotnost stoupla o dalších 140 kg. Dveře se otevírají nahoru pod úhlem 12-ti stupňů, zadní potom nečekaně pod C - sloupek.
Uvnitř sedíte velmi nízko, jen o 4cm výše než v DB9. Interiér zdobí exklusivní kůže použita přímo pro Rapide. Ikdyž působí vnitřek kompaktně, je velmi prostorný a promyšlen do posledního detailu. Některé části jsou obohaceny dřevem či hliníkem. Pro cestující vzadu nechybí LCD obrazovky s DVD, satelitní navigací a bluetooth, standardní výbavou je také dvouzónová klimatizace, chladící box či držáky pro šampaňské. Zavazadlový prostor je přístupný přes poloviční dveře a pojme 3 sady golfových holí.
Stejně jako všechny parametry je i motor na nejvyšší úrovni. 12-ti válcový motor z modelu DB9 je vylepšen na 480 koňských sil. Pro vysoký výkon je použita ZF Touchtronic převodovka. Rapide je nesmírně stabilní a to i díky výkonné brzdné soustavě.
Nyní už pro Aston Martin není sportovní vůz charakterizován počtem dveří. A proto také nový Rapide splňuje hlavní priority automobilky - síla, krása, duše.
zdroj: Aston Martin
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.