Chrysler zavzpomínal na lesk 30. a 50. let. Je to vidět na studii Imperial, která je k obdivování na detroitském autosalonu. Tato studie je však také koncipována jako vlajková loď automobilky.
Rozměry Chrysleru Imperial jsou úctyhodné. 5,44 metru na délku, 1,93 na šířku a 1,61 metru na výšku. Rozvor činí 3,12 metru. Přední části dominuje vzpřímená mřížka chladiče. Velké dveře se otevírají protiběžně a umožňují tak pasažérům lehčí nástup. Prostřední sloupek chybí, aby nebránil pohledu na celý interiér. Skrz dotykový dispej, v loketní opěrce, s intuitivními ovládacími prvky může řidič ovládat rádio, klimatizaci nebo navigaci. Studie je poháněna známým motorem 5,7 HEMI V8. Tento osmiválcový agregát poskytuje výkon 340 koní a zrychlí na 100 km/h za 5,5 sekundy. Maximální rychlost je 257 km/h. Zvláštností této studie jsou LED diody, kterými jsou vyřešena zadní světla, blinkry a parkovací světla. Také v interiéru můžeme najít malé stylové diodky.
Foto: Chrysler
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?