Nový model 599 GTB znamená pro Ferrari další rekord - nejvýkonnější sériově vyráběný dvanáctiválec všech dob.
Amadeo Felisa, viceprezident Ferrari, dnes oznámí na detroitském autosalonu premiéru nového vozu z Maranella.Ferrari 599 GTB představuje koncentraci unikátních nápadů a technologických řešení, které byly použity při výrobě tohoto dvousedadlového kupé s motorem za přední nápravou. Výsledkem práce inženýrů z Ferrari je nový standard pro výkon, řidičské zaujetí a design.Díky dvanáctiválcovému motoru o obsahu 5 999 ccm - pocházejícího ze supervýkonného Ferrari Enza - se výkon Ferrari 599 GTB s parametry 620 koní při 7600 otáčkách za minutu ocitnul na špičce své třídy. Poměr váha/výkon pak dosahuje 2,6 kg na jednoho koně.Při konstrukci celohliníkového karosérie 599 GTB Ferrari ještě zdokonalilo postupy, které se osvědčily při výrobě předchozích celohliníkových modelů.Nepřehlédnutelný design 599 GTB pochází od Pininfariny a propojuje elegantně agresivní linie s aerodynamickými tvary, které vozu umožňují dosáhnout vysokých výkonnostních parametrů.Nový model je klasickým symbolem značky Ferrari - dvanáctiválcová berlinetta - a pro Ferrari znamená další variaci na klasické téma, které v minulosti reprezentovaly modely typu 250 GT, 275 GTB a 365 GTB4.Ferrari 599 GTB nahrazuje poslední berlinettu v řadě, 575M Maranello, které se spolu s modelem 550 Maranello představeným na ženevském autosalonu v roce 1996 prodalo 5 700 kusů, což pro značku se znakem vzpínajícího se koně znamená nový rekord v této kategorii.
Nové Ferrari bude oficiálně představeno 28. února na ženevském autosalonu.Zdroj: Ferrari a HP Exclusiv
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.