Nový model 599 GTB znamená pro Ferrari další rekord - nejvýkonnější sériově vyráběný dvanáctiválec všech dob.
Amadeo Felisa, viceprezident Ferrari, dnes oznámí na detroitském autosalonu premiéru nového vozu z Maranella.Ferrari 599 GTB představuje koncentraci unikátních nápadů a technologických řešení, které byly použity při výrobě tohoto dvousedadlového kupé s motorem za přední nápravou. Výsledkem práce inženýrů z Ferrari je nový standard pro výkon, řidičské zaujetí a design.Díky dvanáctiválcovému motoru o obsahu 5 999 ccm - pocházejícího ze supervýkonného Ferrari Enza - se výkon Ferrari 599 GTB s parametry 620 koní při 7600 otáčkách za minutu ocitnul na špičce své třídy. Poměr váha/výkon pak dosahuje 2,6 kg na jednoho koně.Při konstrukci celohliníkového karosérie 599 GTB Ferrari ještě zdokonalilo postupy, které se osvědčily při výrobě předchozích celohliníkových modelů.Nepřehlédnutelný design 599 GTB pochází od Pininfariny a propojuje elegantně agresivní linie s aerodynamickými tvary, které vozu umožňují dosáhnout vysokých výkonnostních parametrů.Nový model je klasickým symbolem značky Ferrari - dvanáctiválcová berlinetta - a pro Ferrari znamená další variaci na klasické téma, které v minulosti reprezentovaly modely typu 250 GT, 275 GTB a 365 GTB4.Ferrari 599 GTB nahrazuje poslední berlinettu v řadě, 575M Maranello, které se spolu s modelem 550 Maranello představeným na ženevském autosalonu v roce 1996 prodalo 5 700 kusů, což pro značku se znakem vzpínajícího se koně znamená nový rekord v této kategorii.
Nové Ferrari bude oficiálně představeno 28. února na ženevském autosalonu.Zdroj: Ferrari a HP Exclusiv
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.