Velikostí zapadá mezi Audi A4 a A6, ale je výrazně vyšší. Debutem této studie s názvem Roadjet Concept je právě Detroit, kde v těchto dnech probíhá autosalon.
Pětidveřová limuzína má vpředu nedělenou mřížku chladiče a dva velké otvory pro vstup vzduchu na spodní části nárazníku. Kromě toho vynikají vysoká "ramena" a velké prosklené plochy. Lichoběžníkové zadní dveře a difuzér na spodu zadního nárazníku podtrhují sportovní charakter vozu. Délkou 4,70 m patří mezi modely A4 a A6. Může to být tedy studie modelu A5, ale na to si budeme muset počkat.
Pohonnou jednotkou je známý šestiválec o objemu 3,2 litru FSI. Je však silnější než ten, který známe - poskytuje výkon 300 koní při 7 000 otáčkách a točivý moment 330 Nm při 4 500 ot.. Audi v něm poprvé představuje sedmistupňovou přímo řazenou převodovku v kombinaci s podélně uloženým motorem a permanentním pohonem všech kol quattro.
Podvozek sestává z čtyřramenného zavěšení kol na přední ose a lichoběžníkového na zadní. Studie je vybavena systémem "Audi Drive Select", díky kterému se dá volit pomocí tlačítka chrakteristika vozu. Jedná se o tři módy - comfort, dynamic a sport. Především bezpečnost, ale také ekonomie a komfort profitují z nového systému komunikace Car-to-Car, který byl nově představen v Roadjetu. Systém je založen na výměně dat mezi vozem a okolní infrastrukturou pomocí WLAN (Wireless Local Area Network, bezdrátová síť s vysokou přenosovou rychlostí dat).
Foto: Audi Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.