Je tomu pár týdnů, co automobilka Audi představila tisku "našlapanou" limuzínu S8. Nyní vystavuje na detroitském autosalonu model S6 ve verzi sedan i kombi.
Stejně jako Audi S8 je i S6 poháněna nově vyvinutým desetiválcovým motorem. Tento nový agregát disponuje zvihovým objemem 5,2 litru a poskytuje výkon 420 koní. Maximální točivý moment je pohybuje mezi 3 000 a 4 000 otáčkami a má hodnotu 540 Nm. V rozmezí 2 500 až 5 500 ot. je k dispozici točivý moment 500 Nm. Tento motor však není uplně neznámý. Jeho modifikaovaná forma pohání Lamborghini Gallardo. Stejně jako u S8 je i tento benzínový motor V10 kombinovaný s přímým vstřikováním FSI. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 sekund, kombi za 5,3 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Sériová šestistupňová automatická převodovka Tiptronic má zkrácené stupně a o optimální pohyb vpřed se stará permanentní pohon všech kol quattro. S6 se odlišuje zevnějškem od svých slabších kolegů. 19 palcová kola, výrazná mřížka chaldiče, zadní spoiler, který je součástí zadních dveří - to je pár detailů chrakterizující S6 sedan. S kombikem přichází modifikovaný střešní spoiler. V interiéru můžeme najít sportovní sedačky a potahy v kombinaci kůže - Alcantara a automatickou klimatizaci. Zajímavostí je, že model S6 příjde na trh na jaře 2006, což je dříve než již zmiňovaná verze S8.
Foto: Audi Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.