Přestože se nové lvíče s označením 207 oficiálně představí až 12. ledna 2006, tajnosti kolem informací a fotografií nevydržely.
Peugeot 207 se poprvé veřejnosti představí na letošním ženevském autosalonu, kde vstoupí do poslední fáze příprava na start prodeje této novinky. Automobilka nový model však představí už tento měsíc, 12. ledna 2006. Nová 207 nahradí velmi úspěšný model 206, který se představil už v létě roku 1998. Od té doby se prodalo mnoho těchto automobilů. I takřka ve výslužbě této legendy se prodeje držely na slušném čísle.
Už z prvního pohledu na novou 207 lze vyčíst z charakteristických tvarů, že stylově čerpá z modelu 307. Karoserie bude stavěna na koncernovém podvozku, který využívá třeba Citroën C3. "Lví tlama" je zde také použita, stejně tak, jako u 407, která tento charakteristický znak vnesla na světlo světa. Z 307 jsou převzaté zadní reflektory a především boční linie vozu.
Motory budou pocházet samozřejmě jak jinak, než z koncernu PSA. Zastoupení zde najdou klasické šestnáctistovky jak v zážehové, tak vznětové verzi a pak čtrnáctistovka, která však bude pocházet ze vzájemné spolupráce s BMW. Více detailů přineseme 12. ledna.
Z počátku, se nám představí dva typy karoserií: tří a pětidveřový hatchback a později Peugeot nabídne trhu již osvědčený kupé-kabriolet a kombi SW.
Novinka se bude produkovat ve španělském Villaverde, a spekuluje se o výrobním podniku u našich východních sousedů na Slovensku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?