Jaguar odhalil novinku, po představení XK coupé následuje XK convertible. Model, který právě vyjíždí z výrobní linky v Bronwichi oslavují stovky zaměstnanců.
Tento model má být klíčovou události pro novou éru luxusní a sportovní značky Jaguar. XK convertible má technicky pokročilou hliníkovou konstrukci s vynikající tuhostí a minimální hmotností, celý kolos váží pouhých 1635 kg, což je méně než jeho předchůdci nebo konkurenční auta. Látková střecha se stahuje elektricky za méně než 18s a je uložená pod hliníkový kryt za cestujícími. Pro bezpečnost jsou v případě nehody použity dva skryté vystřelovací ochranné oblouky.
Použitá pohonná jednotka má 300 koní, jedná se o klasický 4,2 litrový agregát s osmi válci a automatickou převodovkou s možností řazení na volantu. Zrychlení na stokilometrovou rychlost udává výrobce za 6,3 sek., maximální rychlost je potom omezena na 250 km/h.
Design byl navržen pro elegantní a zároveň sportovní vzhled jak se u Jaguaru sluší a patří. Svou premiéru si odbude na Detroitském autosalonu NAIAS v tomto měsíci.
zdroj: Ford motor company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.