Jaguar odhalil novinku, po představení XK coupé následuje XK convertible. Model, který právě vyjíždí z výrobní linky v Bronwichi oslavují stovky zaměstnanců.
Tento model má být klíčovou události pro novou éru luxusní a sportovní značky Jaguar. XK convertible má technicky pokročilou hliníkovou konstrukci s vynikající tuhostí a minimální hmotností, celý kolos váží pouhých 1635 kg, což je méně než jeho předchůdci nebo konkurenční auta. Látková střecha se stahuje elektricky za méně než 18s a je uložená pod hliníkový kryt za cestujícími. Pro bezpečnost jsou v případě nehody použity dva skryté vystřelovací ochranné oblouky.
Použitá pohonná jednotka má 300 koní, jedná se o klasický 4,2 litrový agregát s osmi válci a automatickou převodovkou s možností řazení na volantu. Zrychlení na stokilometrovou rychlost udává výrobce za 6,3 sek., maximální rychlost je potom omezena na 250 km/h.
Design byl navržen pro elegantní a zároveň sportovní vzhled jak se u Jaguaru sluší a patří. Svou premiéru si odbude na Detroitském autosalonu NAIAS v tomto měsíci.
zdroj: Ford motor company
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?