Velká chlouba Mazdy, model RX-8 s wankelovým rotačním motorem podstoupil v novém roce operaci. Speciální edice 1500 kusů je vylepšena nejen pod kapotou.
Pohodlí a účelnost spojená s atletickým zevnějškem a unikátním motorem, tohle je Mazda RX-8. Tento model se vyrábí od roku 2003 a letos se mazda rozhodla pro výrobu Speciální edice „Shinka“ v překladu znamenající „přetvoření“. RX-8 má v nabídce dva wankelovy rotační motory, slabší 192 koňová varianta byla vylepšena na 215 koní, přičemž silnější verze se 232 koňmi zůstala zachována.
Speciální balík také zahrnuje šesti-stupňovou sekvenční převodovku s možností řazení pádly pod volantem, stejně jako jezdci formule 1. Úpravě se nevyhnul ani podvozek, nově modifikované tlumiče lépe pohlcují nerovnosti, přispívají ke komfortu a zároveň sportovní jízdě. Kožený interiér byl doplněn alcantarou v místě ruční brzdy, dveří a centrální konzoly. Mazda je obuta do 18-ti palcových litých kol. Ve výbavě nechybí předplacené satelitní rádio „sirius“. O jízdní zážitek se potom postará vysoce otáčkový motor s omezovačem v 9000 ot/min. Mazda jako jediná automobilka na světě používá Wankelův motor v sériové výrobě.
zdroj: Ford Motor Company
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.