Velká chlouba Mazdy, model RX-8 s wankelovým rotačním motorem podstoupil v novém roce operaci. Speciální edice 1500 kusů je vylepšena nejen pod kapotou.
Pohodlí a účelnost spojená s atletickým zevnějškem a unikátním motorem, tohle je Mazda RX-8. Tento model se vyrábí od roku 2003 a letos se mazda rozhodla pro výrobu Speciální edice „Shinka“ v překladu znamenající „přetvoření“. RX-8 má v nabídce dva wankelovy rotační motory, slabší 192 koňová varianta byla vylepšena na 215 koní, přičemž silnější verze se 232 koňmi zůstala zachována.
Speciální balík také zahrnuje šesti-stupňovou sekvenční převodovku s možností řazení pádly pod volantem, stejně jako jezdci formule 1. Úpravě se nevyhnul ani podvozek, nově modifikované tlumiče lépe pohlcují nerovnosti, přispívají ke komfortu a zároveň sportovní jízdě. Kožený interiér byl doplněn alcantarou v místě ruční brzdy, dveří a centrální konzoly. Mazda je obuta do 18-ti palcových litých kol. Ve výbavě nechybí předplacené satelitní rádio „sirius“. O jízdní zážitek se potom postará vysoce otáčkový motor s omezovačem v 9000 ot/min. Mazda jako jediná automobilka na světě používá Wankelův motor v sériové výrobě.
zdroj: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.