Velká chlouba Mazdy, model RX-8 s wankelovým rotačním motorem podstoupil v novém roce operaci. Speciální edice 1500 kusů je vylepšena nejen pod kapotou.
Pohodlí a účelnost spojená s atletickým zevnějškem a unikátním motorem, tohle je Mazda RX-8. Tento model se vyrábí od roku 2003 a letos se mazda rozhodla pro výrobu Speciální edice „Shinka“ v překladu znamenající „přetvoření“. RX-8 má v nabídce dva wankelovy rotační motory, slabší 192 koňová varianta byla vylepšena na 215 koní, přičemž silnější verze se 232 koňmi zůstala zachována.
Speciální balík také zahrnuje šesti-stupňovou sekvenční převodovku s možností řazení pádly pod volantem, stejně jako jezdci formule 1. Úpravě se nevyhnul ani podvozek, nově modifikované tlumiče lépe pohlcují nerovnosti, přispívají ke komfortu a zároveň sportovní jízdě. Kožený interiér byl doplněn alcantarou v místě ruční brzdy, dveří a centrální konzoly. Mazda je obuta do 18-ti palcových litých kol. Ve výbavě nechybí předplacené satelitní rádio „sirius“. O jízdní zážitek se potom postará vysoce otáčkový motor s omezovačem v 9000 ot/min. Mazda jako jediná automobilka na světě používá Wankelův motor v sériové výrobě.
zdroj: Ford Motor Company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.