Na pozdim letošního roku příjde nové Volvo C30 na trh. Designová studie, jak bude vypadat sériový model bude k vidění na detroitském autosalonu od 8. do 22. ledna.
Přední část čtyřmístného dvoudveřového sportovního vozu je nápadná díky novým světlům a široké a nízké mřížce chladiče. Při pohledu z boku zaujnou výrazné podběhy a dozadu skloněná linie střechy. Zaoblení zadní partie zdůrazňují podkovovitá zadní světla. Co se týče komfortu, je studie vybavena systémem Alpine o výkonu 5x130 Wattů.
S délkou 4,24 metrů a šířkou 1,78 mteru je studie o 23 cm kratší a o něco širší než Volvo S40. Hnací jednotkou je pětiválcový turbomotor o objemu 2,4 litru poskytující výkon 260 koní při 5 500 otáčkách. Točivý moment je k dispozici od 2 100 do 5 000 otáček a má hodnotu 350 Nm. C30 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6 vteřin a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Designová studie je obuta do 19 palcových hliníkových kol s pneumatikami 225/35.
Foto: Volvo
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.