Doposud bylo největší Porsche - Cayenne k dostání s motorem 3,2 l V6 a 4,5 l V8. Osmiválcový motor však ještě ve variantách S s 340 k a Turbo s 450 koňmi.
Nyní přichází posílení a varianta Turbo S. Biturbomotor na bázi stejného 4,5 l V8 však poskytuje výkon o 71 koní vyšší, tedy 521 k. K tomuto posílení výkonu dopomáhají dva zdokonalené chaldiče plnícího vzduchu s vyšší účinností, o něco vyšší přeplňovací tlak a adekvátně přizpůsobené řízení motoru. Vůz bude mít světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles od 6. do 15. ledna.
Vůz má i vyšší točivý výkon, který vystoupal až na 720 Nm a působí od 2 750 do 3 750 otáček. Těmito hodnotami je Cayenne Turbo S po Carreře GT druhým nejsilnějším autem od Porsche. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 sekundy a maximální rychlost stoupla oproti předchozímu Turbu S na 270 km/h. Spotřeba zůstává nezměněna - 15,7 l/ 100 km a stejně tak zůstává i automatická šestistupňová převodovka Tiptronic.
Jako ostatní varianty Cayennu bude mít i nové Turbo S permanentní pohon všech kol. Podvozek zůstává také nezměněn včetně sériového vzduchového pérování se šesti stupni světlé výšky. Nová brzdová soustava vyžaduje nejméně 19 palcová kola. Ty však mohou být k vidění na voze maximálně v zimě, protože sériově je Cayenne vybaven 20 palcovými obutými do pneumatik o rozměrech 275/40. Sériová výbava zahrnuje i mnoho nadstandadních prvků jako například automatickou klimatizaci, navigační systém s barevnou obrazovkou, Surround systém od Bose, bixenonová světla a elektronický parkovací asistent. Turbo S bude stát asi 3,6 mil. Kč.
Foto: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.