Vylepšený Cayenne na Turbo S

Jiří Krejčí, 4. ledna 2006, 15:08 Google+

Doposud bylo největší Porsche - Cayenne k dostání s motorem 3,2 l V6 a 4,5 l V8. Osmiválcový motor však ještě ve variantách S s 340 k a Turbo s 450 koňmi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cayenne S

Cayenne S | foto: Porsche

Sdílejte článek

Nyní přichází posílení a varianta Turbo S. Biturbomotor na bázi stejného 4,5 l V8 však poskytuje výkon o 71 koní vyšší, tedy 521 k. K tomuto posílení výkonu dopomáhají dva zdokonalené chaldiče plnícího vzduchu s vyšší účinností, o něco vyšší přeplňovací tlak a adekvátně přizpůsobené řízení motoru. Vůz bude mít světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles od 6. do 15. ledna.

Vůz má i vyšší točivý výkon, který vystoupal až na 720 Nm a působí od 2 750 do 3 750 otáček. Těmito hodnotami je Cayenne Turbo S po Carreře GT druhým nejsilnějším autem od Porsche. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 sekundy a maximální rychlost stoupla oproti předchozímu Turbu S na 270 km/h. Spotřeba zůstává nezměněna - 15,7 l/ 100 km a stejně tak zůstává i automatická šestistupňová převodovka Tiptronic.

Jako ostatní varianty Cayennu bude mít i nové Turbo S permanentní pohon všech kol. Podvozek zůstává také nezměněn včetně sériového vzduchového pérování se šesti stupni světlé výšky. Nová brzdová soustava vyžaduje nejméně 19 palcová kola. Ty však mohou být k vidění na voze maximálně v zimě, protože sériově je Cayenne vybaven 20 palcovými obutými do pneumatik o rozměrech 275/40. Sériová výbava zahrnuje i mnoho nadstandadních prvků jako například automatickou klimatizaci, navigační systém s barevnou obrazovkou, Surround systém od Bose, bixenonová světla a elektronický parkovací asistent. Turbo S bude stát asi 3,6 mil. Kč.

Foto: Porsche

Vytisknout

Diskuze: Vylepšený Cayenne na Turbo S

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Picanto

Kia a rok 2005 v číslech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud