Vylepšený Cayenne na Turbo S

Cayenne S
Cayenne S, foto: Porsche
Jiří Krejčí 4. ledna 2006 15:08
Sdílej:

Doposud bylo největší Porsche - Cayenne k dostání s motorem 3,2 l V6 a 4,5 l V8. Osmiválcový motor však ještě ve variantách S s 340 k a Turbo s 450 koňmi.

Nyní přichází posílení a varianta Turbo S. Biturbomotor na bázi stejného 4,5 l V8 však poskytuje výkon o 71 koní vyšší, tedy 521 k. K tomuto posílení výkonu dopomáhají dva zdokonalené chaldiče plnícího vzduchu s vyšší účinností, o něco vyšší přeplňovací tlak a adekvátně přizpůsobené řízení motoru. Vůz bude mít světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles od 6. do 15. ledna.

Vůz má i vyšší točivý výkon, který vystoupal až na 720 Nm a působí od 2 750 do 3 750 otáček. Těmito hodnotami je Cayenne Turbo S po Carreře GT druhým nejsilnějším autem od Porsche. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 sekundy a maximální rychlost stoupla oproti předchozímu Turbu S na 270 km/h. Spotřeba zůstává nezměněna - 15,7 l/ 100 km a stejně tak zůstává i automatická šestistupňová převodovka Tiptronic.

Jako ostatní varianty Cayennu bude mít i nové Turbo S permanentní pohon všech kol. Podvozek zůstává také nezměněn včetně sériového vzduchového pérování se šesti stupni světlé výšky. Nová brzdová soustava vyžaduje nejméně 19 palcová kola. Ty však mohou být k vidění na voze maximálně v zimě, protože sériově je Cayenne vybaven 20 palcovými obutými do pneumatik o rozměrech 275/40. Sériová výbava zahrnuje i mnoho nadstandadních prvků jako například automatickou klimatizaci, navigační systém s barevnou obrazovkou, Surround systém od Bose, bixenonová světla a elektronický parkovací asistent. Turbo S bude stát asi 3,6 mil. Kč.

Foto: Porsche

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?