Od března 2006 se rozšíří nabídka motorů u BMW řady 3 Touring o dva čtyřválcové agregáty - benzínový 318i a dieselový 318d.
Benzínová varianta 318i bude vybavena variabilním řízením ventilů Valvetronic a variabilním seřízením vačkového hřídele. Motor disponuje výkonem 129 koní a výrobce udává spotřebu 7,6 litru na 100 km. Maximální točivý moment je vyjádřen hodnotou 180 Nm. Kombi zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 206 km/h.
Vznětový kolega 318d poskytuje o trošku nižší výkon 122 koní, zato, jak už to u dieselů bývá, vyšší točivý moment, a to 204 Nm. O tichý chod motoru se starají obě vyrovnávací hřídele. Spotřeba udávaná výrobcem je 5,8 litru nafty na 100 km. 318d Touring zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,9 sekund, dosahuje maximální rychlosti 204 km/h a obdobně jako 320d je sériově vybaven filtrem pevných částic.
Foto: BMW Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.