Od března 2006 se rozšíří nabídka motorů u BMW řady 3 Touring o dva čtyřválcové agregáty - benzínový 318i a dieselový 318d.
Benzínová varianta 318i bude vybavena variabilním řízením ventilů Valvetronic a variabilním seřízením vačkového hřídele. Motor disponuje výkonem 129 koní a výrobce udává spotřebu 7,6 litru na 100 km. Maximální točivý moment je vyjádřen hodnotou 180 Nm. Kombi zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 206 km/h.
Vznětový kolega 318d poskytuje o trošku nižší výkon 122 koní, zato, jak už to u dieselů bývá, vyšší točivý moment, a to 204 Nm. O tichý chod motoru se starají obě vyrovnávací hřídele. Spotřeba udávaná výrobcem je 5,8 litru nafty na 100 km. 318d Touring zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,9 sekund, dosahuje maximální rychlosti 204 km/h a obdobně jako 320d je sériově vybaven filtrem pevných částic.
Foto: BMW Group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.