S novou technologií světel přišla automobilka Ford. V srdci tohoto inovačního systému se zkratkou AFS se skrývá aktivní bezpečnost a nový styl.
Přední osvětlovací systém s dvojitou optikou pomáhá řidiči s viditelností především v zatáčkách. Tato patentovaná technologie se slunečními články, které zachycují sluneční světlo během dne a napájí světlomety při použití v noci. Hlavní sílu vysoké svítivosti přináší elektroluminiscenční dioda s jedinečným stylem, zdůrazňující návrhové možnosti. Celkový dojem potom působí jako americké kamery z padesátých let. Světlomety AFS disponují otočným systémem, který se natáčí ve směru vozidla dle rychlosti a polohy volantu pomocí elektronických snímačů, ty pak automaticky aktivují diody, které pomáhají osvětlit vjezd do zatáčky, po průjezdu se opět automaticky vypnou. Navíc dvojice nezávislých světlometů s diodami osvětluje prostor před vozidlem téměř okamžitě,rovnoměrně a konzumuje méně síly než-li klasické konveční světlomety.
Systém AFS je navržen pro bezpečnou jízdu v noci, která je největším problémem ve Spojených státech. Ministerstvo dopravy v Americe uvedlo, že v roce 2004 více než 20% ze všech smrtelných nehod nastaly právě mezi půlnocí a 6 ráno, kdy je nejméně světla.
zdroj: Ford motor company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.