Kdo by chtěl Porsche Carrera GT jako nový vůz, měl by si hodně pospíšit. Výrobce totiž oznámil, že v dubnu letošního roku vyjede z výrobní linky poslední kus tohoto vozu.
Doposud bylo vyrobeno přes 1 100 vozů. V prosinci 2005 putoval jeden s výrobním číslem 1 111 k zákazníkovi do Spojených Arabských Emirátů. Nikoho asi nepřekvapí, že vůz byl prodán za necelých 14 milionů Kč.
Porsche Carrera GT byl poprvé prezentován v září roku 2000 v pařížském Louvru, o tři roky později vstoupil na trh. Největším odbytištěm tohoto modelu je Severní Amerika, kde se prodala polovina všech vyrobených vozů. Vysoká prodejnost je i v domácím Německu, Velké Británii, Itálii a na Středním Východě.
Carrera GT má desetiválcový motor o objemu 5,8 litru, se kterým se dostane na 100 km/h za 3,9 sekundy. Poskytuje výkon 612 koní při 8 000 otáčkách a točivý výkon 590 Nm. Výrobce uvádí spotřebu 17,8 litru na 100 km. Aby řidič nemusel moc často k benzínové stanici, disponuje nádrž objemem 92 litrů, což je o 16 litrů více než objem zavazadlového prostoru.
Foto: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.