Kdo by chtěl Porsche Carrera GT jako nový vůz, měl by si hodně pospíšit. Výrobce totiž oznámil, že v dubnu letošního roku vyjede z výrobní linky poslední kus tohoto vozu.
Doposud bylo vyrobeno přes 1 100 vozů. V prosinci 2005 putoval jeden s výrobním číslem 1 111 k zákazníkovi do Spojených Arabských Emirátů. Nikoho asi nepřekvapí, že vůz byl prodán za necelých 14 milionů Kč.
Porsche Carrera GT byl poprvé prezentován v září roku 2000 v pařížském Louvru, o tři roky později vstoupil na trh. Největším odbytištěm tohoto modelu je Severní Amerika, kde se prodala polovina všech vyrobených vozů. Vysoká prodejnost je i v domácím Německu, Velké Británii, Itálii a na Středním Východě.
Carrera GT má desetiválcový motor o objemu 5,8 litru, se kterým se dostane na 100 km/h za 3,9 sekundy. Poskytuje výkon 612 koní při 8 000 otáčkách a točivý výkon 590 Nm. Výrobce uvádí spotřebu 17,8 litru na 100 km. Aby řidič nemusel moc často k benzínové stanici, disponuje nádrž objemem 92 litrů, což je o 16 litrů více než objem zavazadlového prostoru.
Foto: Porsche
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?