Vyjímečnost a dynamičnost v zcela nové dimenzi – to je nový Mercedes – Benz S 65 AMG. Nová eSková třída v nejvýkonnějším provedení dává 450 kw / 612 koní a točivý moment 1000 N.m.
Premiéru si odbude na Detroitském autosalonu 8.ledna 2006. Jeho motor disponuje exkluzivním výkonem, 12 válců o obsahu 5980 cm3 s biturbem byl sestaven na základě mnoholetých zkušeností z motosportu a dává sílu 612 koní v 4750 ot., zatímco kroutící moment 1000 N.m můžeme čerpat od 2000 ot., dokonce v 1000 otáčkách má 570 N.m! Zrychleni na stokilometrovou hranici udává výrobce 4,4 s a na 200km za 13,3 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250km/h.
Další chloubou je přizpůsobivá brzdná soustava s vysokou citlivostí a přesností díky posuvným třmenům na přední nápravě. Tato technologie kombinuje výhody plovoucího a pevného třmenu. Zlepšuje jízdní komfort a zajistí rychlý odstup tepla. Kotouče o průměru 390mm zabezpečují nejkratší brzdnou dráhu ve své třídě.
5-ti rychlostní samočinná převodovka dimenzovaná pro tak vysoký výkon - AMG Speedshift s možností řazení na volantu nebo selekcí pákou, kde je možno vybrat ze tří možností - Sport, komfort nebo manual.
Nová aktivní zavěšení kol je skvěle spjata s technologií brzd. Při klopení karoserie či vyhýbacím manévru se podvozek přizpůsobí proti naklánění a tím podstatně vylepší jak trakci, tak jízdní komfort.
Bodystyling od AMG netřeba komentovat budí respekt ještě širší a nižší limuzíny. O luxusní a zároveň sportovní vzhled se postarají vytažené blatníky, vpředu potom spojler s přívodem vzduchu k brzdám a mlhovými světly v chromovém prstenci. Některé části nesou název „V12 Biturbo“.
V interiéru nás zaujmou loga AMG a velký centrální displej s hlavním menu a veškerými informacemi, od teploty oleje až po napětí baterie. Zajímavou nabídkou je také „Racetimer“ , tato funkce dokáže zaznamenat vaše časy na okruhu, maximální či průměrnou rychlost atd. Tachometr je ocejchován po číslici 360 km/h.
zdroj: Mercedes - Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.