Do těžkých ztrát se ponořila anglická luxusní značka Jaguar. Pomocnou ruku jim podá Ford, který přispěje částkou 2,1 miliard dolarů.
Již podruhé během dvou let se dostala společnost Jaguar do těžkých mínusů, především díky slabým prodejům, které dosáhly ztrát přes 745 milionu dolarů v roce 2004. Fordova podpora není žádným překvapením a Jaguar se dočká přeorganizování podniku stejně jako propouštění zaměstnanců, které začne hned v příštím měsíci.
Ford koupil skákající kočku ve znaku v roce 1989 za 2,77 miliardy dolarů a rozšířila svou automobilovou skupinu PAG, která zahrnuje ještě značku Volvo, Land Rover a Aston Martin. PAG měla ve třetím čtvrtletí tohoto roku ztrátu 108 milionu dolarů. Pod velkým nátlakem musel Jaguar minulý rok propustit 1150 zaměstnanců. Letos měla automobilka za cíl uspokojit poptávku, což se nepodařilo a na americkém trhu se prodeje propadly o 34,4 % a na evropském trhu 23,1 %. Pro příští rok nezbývá Fordu jiná možnost než injektáž 2,1 miliardy dolarů na pokrytí ztrát.
zdroj: Ford
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.