Do těžkých ztrát se ponořila anglická luxusní značka Jaguar. Pomocnou ruku jim podá Ford, který přispěje částkou 2,1 miliard dolarů.
Již podruhé během dvou let se dostala společnost Jaguar do těžkých mínusů, především díky slabým prodejům, které dosáhly ztrát přes 745 milionu dolarů v roce 2004. Fordova podpora není žádným překvapením a Jaguar se dočká přeorganizování podniku stejně jako propouštění zaměstnanců, které začne hned v příštím měsíci.
Ford koupil skákající kočku ve znaku v roce 1989 za 2,77 miliardy dolarů a rozšířila svou automobilovou skupinu PAG, která zahrnuje ještě značku Volvo, Land Rover a Aston Martin. PAG měla ve třetím čtvrtletí tohoto roku ztrátu 108 milionu dolarů. Pod velkým nátlakem musel Jaguar minulý rok propustit 1150 zaměstnanců. Letos měla automobilka za cíl uspokojit poptávku, což se nepodařilo a na americkém trhu se prodeje propadly o 34,4 % a na evropském trhu 23,1 %. Pro příští rok nezbývá Fordu jiná možnost než injektáž 2,1 miliardy dolarů na pokrytí ztrát.
zdroj: Ford
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.