Prodejnost vozidel Honda za poslední rok vzrostla a to nejen v Japonsku, ale po celém světě, v příštím roce se očekávají ještě lepší výsledky.
Honda odhaduje, že do konce roku prodá přes 3,35 milionů vozidel a tím vzroste jeho prodejnost o 5% a to především díky rekordnímu prodeji motocyklů a ostatních pohonných jednotek. Také v severní Americe se prodalo o 4% více, přibližně 1,45 milionu vozidel a pro příští rok se očekává nárust o další 4% na 1,51 milionu. Ovšem celková prodejnost pro Ameriku s největší pravděpodobností klesne z odhadovaných 16,8 na 16,4 milionu a to především díky rostoucí ceně benzínu.Také lehké nákladní automobily zaznamenaly lepší výsledky, v roce 2004 tvořily 40% procent z amerických prodejů, letos už je to 42%, a v příštím roce se očekává 44%.
Nejvyšší nárust pro rok 2006 je předpovídán pro Čínský trh, kde se počítá s prodejem kolem 350.000 kusů, což by zaznamenal zlepšení o 35%. Honda má však ještě vyšší cíle, do roku 2010 chce zdvojnásobit prodej jak na Indickém tak Brazilském trhu.
zdroj: Honda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.