Volkswagen Motorsport nasadí do 28. ročníku dakarské rallye přestavěný Volkswagen Touareg s označením " Race 2".
Nový Race Touareg 2 se liší od svého úspěšného, co se týče vítězství, předchůdce zejména zlepšeným řízením, výkonem motoru a svým vzhledem. Volkswagen Motorsport se v nové verzi zaměřil zeména na výkon.
Pohánět tento ambiciózní vůz bude 2,5 litrový pětiválcový "v řadě" turbodiesel TDI, který je umístěn za přední nápravou. Vyvine velmi potřebný výkon 202 kW, což je asi 275 koňských sil s točivým momentem kolem 550 Nm. Na řazení rychlostních stupňů se bude nemalou částí podílet šestistupňová sekvenční závodní převodovka. Auto bude posazeno na 16ti palcových kolech s pneumatikami BF Goodrich 235-85/16. Rozměry tohoto speciálu jsou (délka / šířka / výška) 4171 / 1996 / 1762 mm. Minimální váha nesmí překročit 1787,5 kg.Hlavním sponzorem celého Volkswagen Motorsport týmu je výrobce energetických nápojů Red Bull. Dalšími partnery pak jsou společnosti Castrol, BP, BT Infonet, LUK, BF Goodrich, Bosch, MAN, Recaro a společnost Schroth Racing.
Volkswagen Motorsport nasadí do 28. ročníku Dakar Rally šest posádek:301 Bruno Saby / Michel Périn303 Jutta Kleinschmidt / Fabrizia Pons305 Giniel de Villiers / Tina Thörner307 Carlos Sainz / Andreas Schulz309 Mark Miller / Dirk von Zitzewitz310 Stéphane Henrard / Antonia de RoissardV letošním ročníku budou posádky absolvovat celkem 15 etap, což celkově činí 9043 km. Volkswagen Touareg slavil v sezoně 2005 mnoho úspěchů, zatím však na Rallye Dakar nikdy nevyhrál. V roce 2004 zde Bruno Saby a Michel Perin skončili šestí a o rok později Jutta Kleinschmidt / Fabrizia Pons sice stanuly na bedně se třetí pozicí, ale na vítězství to ještě nestačilo. Proto letos VW zatroubilo do útoku a cíl je jediný, odvést si z africké poušti cenné vítězství. Tím by koncern VW přerušil vítěznou sérii pěti triumfů značky Mitsubishi s vozem Pajero. Tato již tradiční soutěž odstartuje 31. prosince 2005 z portugalského Lisabonu. Posádky překonají mnoho druhů terénu skrz sedm zemí počínaje Portugalskem, konče Senegalem. A kdo se bude hřát na výsluní 28. ročníku dakarské rallye? Na to si musíme počkat do 15. ledna, kdy tato dlouhá pouť poští bude završena v senegalském Dakaru. Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.