Německý tuner Abt přináší na trh novou technologii pro motory 2,0 TFSI koncernu Volkswagen. Vynález se jmenuje "iS" a znamená inteligentní sport.
Tato technologie umožňuje řidiči se rozhodnout, kolik koní chce "zapřáhnout". Záleží na oktanovém čísle benzínu, který se natankuje. Při normálním Naturalu 95 je výkon 200 koní a točivý moment 280 Nm, po natankování "98" stoupne na 220 k a 320 Nm a oktanové číslo 99 dává vozu 240 koní a 330 Nm. Řídící čip automaticky rozpozná druh paliva a nastaví optimálně motor. K tomu byl modifikován řídící přístroj a převodovka. Oproti sériovému modelu má tato technologie vyšší výkon až o 30 procent a nižší spotřebu, a to až na čtyři litry!
Motorem 2,0 TFSI jsou vybaveny modely Audi A3, Audi A3 Sportback, Seat Leon, VW Golf GTI, VW Jetta, Škoda Octavia RS a VW Passat a přestavba stojí v přepočtu asi 103 000 Kč.
Foto: Abt Sportsline
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.