Německý tuner Abt přináší na trh novou technologii pro motory 2,0 TFSI koncernu Volkswagen. Vynález se jmenuje "iS" a znamená inteligentní sport.
Tato technologie umožňuje řidiči se rozhodnout, kolik koní chce "zapřáhnout". Záleží na oktanovém čísle benzínu, který se natankuje. Při normálním Naturalu 95 je výkon 200 koní a točivý moment 280 Nm, po natankování "98" stoupne na 220 k a 320 Nm a oktanové číslo 99 dává vozu 240 koní a 330 Nm. Řídící čip automaticky rozpozná druh paliva a nastaví optimálně motor. K tomu byl modifikován řídící přístroj a převodovka. Oproti sériovému modelu má tato technologie vyšší výkon až o 30 procent a nižší spotřebu, a to až na čtyři litry!
Motorem 2,0 TFSI jsou vybaveny modely Audi A3, Audi A3 Sportback, Seat Leon, VW Golf GTI, VW Jetta, Škoda Octavia RS a VW Passat a přestavba stojí v přepočtu asi 103 000 Kč.
Foto: Abt Sportsline
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.