Audi začne brzy nabízet automatickou převodovku Multitronic pro model A6 2,7 TDI a to pro sedan i kombi.
Multitronic je první automatická převodovka, která přenáší vysoké výkony motoru bez přerušení při řazení. Jádrem tohoto revolučního plynulého automatického systému je speciální článkový řetěz. Rozdíl mezi řazenou převodovkou a multitronicem spočívá ve skutečnosti, že nejhospodárnější provozní oblast motoru může být u multitronicu aktivována ne změnou pevných převodových stupňů, ale článkovým řetězem, který simuluje nekonečné množství převodů. Článkový řetěz se přesunuje a napíná mezi dvěma páry hydraulicky nastavitelných kuželů, čímž se plynule mění výsledný převod. Motor pracuje vždy v nejhospodárnější oblasti otáček a multitronic proto dosahuje nižší spotřeby paliva než srovnatelné automatické převodovky. Audi multitronic je tak patrně nejinteligentnějším a nejkomfortnějším spojením mezi řidičem a silnicí.
Šestiválcový dieselový motor o výkonu 180 koní umožňuje v kombinaci s automatickou převodovkou Multitronic jet maximální rychlostí 225 km/h. Za 8,3 sekundy zrychlí tento čtyřdveřový vůz z 0 na 100 km/h. Průměrná spotřeba se pohybuje mezi 7,2 a 7,6 litry na 100 kilometrů. Maximální točivý moment o velikosti 380 Nm působí od 1 400 do 3 300 otáček.
Cena Audi A6 2,7 TDI s převodovkou Multitronic bude asi 1,3 milionu Kč pro limuzínu a cena Avantu by se měla pohybovat někde kolem 1 400 000 Kč.
Zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.