Vůz nesoucí tento titul pochází z Německa a nemá v tom prsty nikdo jiný než specialista na úpravu Mercedesů - Brabus. Oním vozem je Brabus E V12 Biturbo, který vychází v malé exklusivní sérii.
Na vysokorychlostní silnici v italském Nardu vyzkoušel německý tuner hranice svého stvoření. Ukazatel rychlosti se zastavil až na senzační hodnotě 350,2 km/h. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy, za dalších 7,2 vteřiny dosahuje rychlosti 200 km/h. Z místa této limuzíně tedy stačí 11,7 sekund na dosažení 200 km/h. A přichází další hodnota - 30,6. Ta udává počet vteřin, za které řidič E V12 Biturbo s plynovým pedálem na podlaze uhání 300 kilometrovou rychlostí!
Protože prostor na motor není u třídy E uzpůsobený pro velkoobjemový dvanáctiválec, museli na tom technici zapracovat. Odměnou za snahu jim je kombinace výkonu 640 koní, točivého výkonu 1 026 Nm a decentní limuzíny. Agregát pocházející z vlajkové lodi Mercedesu třídy S s objemem 5,5 litru byl podroben velkým změnám. Výsledkem je objem 6,3 litru s z plného materiálu frézovanou klikovou hřídelí, velké průměry válců a nová sportovní vačková hřídel.
Foto: Brabus
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?