Vůz nesoucí tento titul pochází z Německa a nemá v tom prsty nikdo jiný než specialista na úpravu Mercedesů - Brabus. Oním vozem je Brabus E V12 Biturbo, který vychází v malé exklusivní sérii.
Na vysokorychlostní silnici v italském Nardu vyzkoušel německý tuner hranice svého stvoření. Ukazatel rychlosti se zastavil až na senzační hodnotě 350,2 km/h. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy, za dalších 7,2 vteřiny dosahuje rychlosti 200 km/h. Z místa této limuzíně tedy stačí 11,7 sekund na dosažení 200 km/h. A přichází další hodnota - 30,6. Ta udává počet vteřin, za které řidič E V12 Biturbo s plynovým pedálem na podlaze uhání 300 kilometrovou rychlostí!
Protože prostor na motor není u třídy E uzpůsobený pro velkoobjemový dvanáctiválec, museli na tom technici zapracovat. Odměnou za snahu jim je kombinace výkonu 640 koní, točivého výkonu 1 026 Nm a decentní limuzíny. Agregát pocházející z vlajkové lodi Mercedesu třídy S s objemem 5,5 litru byl podroben velkým změnám. Výsledkem je objem 6,3 litru s z plného materiálu frézovanou klikovou hřídelí, velké průměry válců a nová sportovní vačková hřídel.
Foto: Brabus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.