Vůz nesoucí tento titul pochází z Německa a nemá v tom prsty nikdo jiný než specialista na úpravu Mercedesů - Brabus. Oním vozem je Brabus E V12 Biturbo, který vychází v malé exklusivní sérii.
Na vysokorychlostní silnici v italském Nardu vyzkoušel německý tuner hranice svého stvoření. Ukazatel rychlosti se zastavil až na senzační hodnotě 350,2 km/h. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy, za dalších 7,2 vteřiny dosahuje rychlosti 200 km/h. Z místa této limuzíně tedy stačí 11,7 sekund na dosažení 200 km/h. A přichází další hodnota - 30,6. Ta udává počet vteřin, za které řidič E V12 Biturbo s plynovým pedálem na podlaze uhání 300 kilometrovou rychlostí!
Protože prostor na motor není u třídy E uzpůsobený pro velkoobjemový dvanáctiválec, museli na tom technici zapracovat. Odměnou za snahu jim je kombinace výkonu 640 koní, točivého výkonu 1 026 Nm a decentní limuzíny. Agregát pocházející z vlajkové lodi Mercedesu třídy S s objemem 5,5 litru byl podroben velkým změnám. Výsledkem je objem 6,3 litru s z plného materiálu frézovanou klikovou hřídelí, velké průměry válců a nová sportovní vačková hřídel.
Foto: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.