Audi se chystá využít úspěchů, které dosáhlo s modelem R8 ve vytrvalostních závodech a v Le Mans. Představilo nástupce s označením R10, které bude dieselovým sportovním prototypem!
Německá automobilka Audi AG je opět krok před svojí konkurencí: Autor motoru TDI ponese opět další primát a to, že se bude ucházet o vítězství ve slavném 24 hodinovém závodě v Le Mans s dieselovým motorem.
Zcela nové Audi R10 vychází koncepčně z jeho velmi úspěšného předchůdce R8. Ovšem jinak jde o nové auto, které v sobě nese úspěšnou technologii, jenž do nedávna vítězila jak v Le Mans, tak i ve vytrvalostních závodech LMES (Le Mans European Series), ALMS (American Le Mans Series) a JLMS (Japan Le Mans Series).
Novou R10tku bude pohánět v závodním světě unikátní novinka: dvanáctiválcový 5,5 litrový TDI motor se dvěma turbodmychadly, který udivuje jak svojí tichostí, tak i úsporou paliva. Prostě, skvělá zbraň proti konkurenci. Výrobce v oficiálních materiálech udává výkon přes 650 koní a točivý moment přes 1100 Nm. Těmito hodnotami nová R10tka výrazně překonává všechny své závodní předchůdce, včetně R8čky.
Audi se rozhodlo do tohoto v závodním světě neprozkoumaného terénu vstoupit s novým motorem V12 TDI, který je vyroben z lehkého hliníku! Jak jinak u Audi. Nový dieselový motor je navíc vybaven dvěma filtry k zachytávání pevných částic. Nový motor čekají mnohé výzvy. Například tlak vstřikování paliva jednoduše překračuje hodnotu 1600 barů, což je o mnoho víc, než v seriových automobilech. Užívaná síla motoru se pohybuje v rozmězí 3000 až 5000 otáček za minutu, což je u závodního motoru neobvykle nízká hranice. Díky tomu nebudou muset závodní jezdci řadit tolik, jako například u R8čky.
Díky enormnímu točivému momentu 1100 Nm muselo Audi u R10tky vyvinout i novou převodovku, která svojí technologií odolá i extrémní síle a opotřebení.
Nová technologie si ovšem vyžádala zcela nový podvozek, honosící se významně delším rozvorem než u R8čky. Další zmenou jsou širší přední pneumatiky, které zlepší řízení vozu. Nová technologie údajně vylepšila i uhlíkové vlákno použité při výrobě skořepiny - karoserie vozu.
Nové Audi R10 prošlo poprvé testovacími jízdami na konci listopadu 2005. V březnu příštího roku jí čeká další rozsáhlý testovací program, který bude přípravou na vítězné tažení na okruhu v Le Mans při 24 hodinovém závodě, který startuje 17. června 2006.Komentář Wolfganga Ullricha - šéfa Audi Motorsport AG - poslechni zdeFoto a audio: Audi Press
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.