Doposud byla Kia Picanto nabízena výhradně s 1,1 litrovým benzínovým motorem o výkonu 65 koní. Pro rok 2006 se nabídka rozroste o dieselový agregát.
Tento nový tříválcový Common-Rail motor pro Picanto má zdvihový objem 1 120 cm3 a výkon 75 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za rovných 16 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 162 km/h. Pro srovnání - benzínový kolega disponuje maximální rychlostí 154 km/h a na sprint z 0 na 100 km/h mu stačí 15,1 sekundy. Kdo by očekával, že vznětový motor bude velmi hospodárný, má pravdu. Průměrná spotřeba je 4,2 litrů na 100 km.
Picanto s označením 1,1 CRDi bude k dostání pouze v základní verzi LX. Sériová výbava zahrnuje posilovač řízení, elektricky ovádaná okna vpředu, centrální zamykání, ABS, čtyři airbagy a výškově nastavitelné bezpečnostní pásy. V doplňkové výbavě můžeme najít klimatizaci nebo vyhřívání sedadel. Zajímavostí je, že Picanto pro rok 2006 bude nejdříve pouze čtyřmístné.
Foto: Kia Motors ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.