Doposud byla Kia Picanto nabízena výhradně s 1,1 litrovým benzínovým motorem o výkonu 65 koní. Pro rok 2006 se nabídka rozroste o dieselový agregát.
Tento nový tříválcový Common-Rail motor pro Picanto má zdvihový objem 1 120 cm3 a výkon 75 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za rovných 16 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 162 km/h. Pro srovnání - benzínový kolega disponuje maximální rychlostí 154 km/h a na sprint z 0 na 100 km/h mu stačí 15,1 sekundy. Kdo by očekával, že vznětový motor bude velmi hospodárný, má pravdu. Průměrná spotřeba je 4,2 litrů na 100 km.
Picanto s označením 1,1 CRDi bude k dostání pouze v základní verzi LX. Sériová výbava zahrnuje posilovač řízení, elektricky ovádaná okna vpředu, centrální zamykání, ABS, čtyři airbagy a výškově nastavitelné bezpečnostní pásy. V doplňkové výbavě můžeme najít klimatizaci nebo vyhřívání sedadel. Zajímavostí je, že Picanto pro rok 2006 bude nejdříve pouze čtyřmístné.
Foto: Kia Motors ČR
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.