Doposud byla Kia Picanto nabízena výhradně s 1,1 litrovým benzínovým motorem o výkonu 65 koní. Pro rok 2006 se nabídka rozroste o dieselový agregát.
Tento nový tříválcový Common-Rail motor pro Picanto má zdvihový objem 1 120 cm3 a výkon 75 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za rovných 16 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 162 km/h. Pro srovnání - benzínový kolega disponuje maximální rychlostí 154 km/h a na sprint z 0 na 100 km/h mu stačí 15,1 sekundy. Kdo by očekával, že vznětový motor bude velmi hospodárný, má pravdu. Průměrná spotřeba je 4,2 litrů na 100 km.
Picanto s označením 1,1 CRDi bude k dostání pouze v základní verzi LX. Sériová výbava zahrnuje posilovač řízení, elektricky ovádaná okna vpředu, centrální zamykání, ABS, čtyři airbagy a výškově nastavitelné bezpečnostní pásy. V doplňkové výbavě můžeme najít klimatizaci nebo vyhřívání sedadel. Zajímavostí je, že Picanto pro rok 2006 bude nejdříve pouze čtyřmístné.
Foto: Kia Motors ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.