SLR McLaren je snem mnoha automobilových fanoušků. Osmiválcový motor s výkonem 626 k, točivým momentem 780Nm a zrychlením z 0 na 100km/h za 3,8 sekundy - k tomu netřeba komentář.
Jenže by to nebyl Brabus, kdyby neupravil i toto mistrovské dílo. Německý tuner ještě vylepšil motor a nabízí SLR s upravenou karoserií, podvozkem a interierem. V závodní verzi s výkon zvyšujícím ochlazováním paliva, speciální vačkovou hřídelí, jen pro závodní dráhy povoleným výfukovým potrubím zvýšil výkon na 660 koní při 6 500 otáčkách. To pomůže zdolat SLR sprint na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 340 km/h.
Trakce a akcelerační schopnost jsou optimalizovány čtyřicetiprocentním závěrným účinkem. Kromě toho vyvinul Brabus nový spoiler pro přední část vozu. Z carbonu zhotovený aerodynamický díl nejen redukuje vztlak, ale propůjčuje vozu vzezření závodního vozu. Na zadní části je ze stejného materiálu vyrobený difusér. Styk s vozovkou zajišťují 20 palcová litá kola s šesti zdvojenými paprsky.
Interiér je luxusní, v černo-červené kombinaci kůže a Alcantara. Obzvláště nákladná je prošívaná kůže v prostoru pro nohy. Jen pro tuto část bylo prošito 7,8 km nitě. Speciální ergonomicky tvarovaný sportovní volant dole zploštělý usnadňuje nástup a výstup. Aby ani v interieru nechyběly sportovní doplňky, vyvinuli designéři přesně pasující černé carbonové doplňky pro přístrojovou desku, střední konsolu a výplň dveří. Cena tohoto supersportovního vozu je 18 000 000 Kč.
Foto: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.