SLR McLaren je snem mnoha automobilových fanoušků. Osmiválcový motor s výkonem 626 k, točivým momentem 780Nm a zrychlením z 0 na 100km/h za 3,8 sekundy - k tomu netřeba komentář.
Jenže by to nebyl Brabus, kdyby neupravil i toto mistrovské dílo. Německý tuner ještě vylepšil motor a nabízí SLR s upravenou karoserií, podvozkem a interierem. V závodní verzi s výkon zvyšujícím ochlazováním paliva, speciální vačkovou hřídelí, jen pro závodní dráhy povoleným výfukovým potrubím zvýšil výkon na 660 koní při 6 500 otáčkách. To pomůže zdolat SLR sprint na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 340 km/h.
Trakce a akcelerační schopnost jsou optimalizovány čtyřicetiprocentním závěrným účinkem. Kromě toho vyvinul Brabus nový spoiler pro přední část vozu. Z carbonu zhotovený aerodynamický díl nejen redukuje vztlak, ale propůjčuje vozu vzezření závodního vozu. Na zadní části je ze stejného materiálu vyrobený difusér. Styk s vozovkou zajišťují 20 palcová litá kola s šesti zdvojenými paprsky.
Interiér je luxusní, v černo-červené kombinaci kůže a Alcantara. Obzvláště nákladná je prošívaná kůže v prostoru pro nohy. Jen pro tuto část bylo prošito 7,8 km nitě. Speciální ergonomicky tvarovaný sportovní volant dole zploštělý usnadňuje nástup a výstup. Aby ani v interieru nechyběly sportovní doplňky, vyvinuli designéři přesně pasující černé carbonové doplňky pro přístrojovou desku, střední konsolu a výplň dveří. Cena tohoto supersportovního vozu je 18 000 000 Kč.
Foto: Brabus
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?