SLR McLaren je snem mnoha automobilových fanoušků. Osmiválcový motor s výkonem 626 k, točivým momentem 780Nm a zrychlením z 0 na 100km/h za 3,8 sekundy - k tomu netřeba komentář.
Jenže by to nebyl Brabus, kdyby neupravil i toto mistrovské dílo. Německý tuner ještě vylepšil motor a nabízí SLR s upravenou karoserií, podvozkem a interierem. V závodní verzi s výkon zvyšujícím ochlazováním paliva, speciální vačkovou hřídelí, jen pro závodní dráhy povoleným výfukovým potrubím zvýšil výkon na 660 koní při 6 500 otáčkách. To pomůže zdolat SLR sprint na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 340 km/h.
Trakce a akcelerační schopnost jsou optimalizovány čtyřicetiprocentním závěrným účinkem. Kromě toho vyvinul Brabus nový spoiler pro přední část vozu. Z carbonu zhotovený aerodynamický díl nejen redukuje vztlak, ale propůjčuje vozu vzezření závodního vozu. Na zadní části je ze stejného materiálu vyrobený difusér. Styk s vozovkou zajišťují 20 palcová litá kola s šesti zdvojenými paprsky.
Interiér je luxusní, v černo-červené kombinaci kůže a Alcantara. Obzvláště nákladná je prošívaná kůže v prostoru pro nohy. Jen pro tuto část bylo prošito 7,8 km nitě. Speciální ergonomicky tvarovaný sportovní volant dole zploštělý usnadňuje nástup a výstup. Aby ani v interieru nechyběly sportovní doplňky, vyvinuli designéři přesně pasující černé carbonové doplňky pro přístrojovou desku, střední konsolu a výplň dveří. Cena tohoto supersportovního vozu je 18 000 000 Kč.
Foto: Brabus
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.